Magazin

Cinefest 2015: Gyerekcsínyek – Rendőrautó

Cop-Car-Kevin-Bacon-642x362Sokat akar a szarka, de nem bírja a farka – így szól a mondás, amit akár Jon Watts Rendőrautója is ihlethetett volna. Egy remek alapötlet sajnos nem elég egy remek filmhez.

A kissrácok (James Freedson-Jackson és Hays Wellford) elkötnek egy üresen hagyott rendőrautót, az autókázás ugyanis nagyszerű mókának tűnik. A kocsi azonban a nem éppen feddhetetlen seriffhez (Kevin Bacon) tartozik, aki mindenáron vissza akarja szerezni a járgányt – a csomagtartóban ugyanis egy utas pihen, akit szintén nem a legjobb szándékok vezérelnek. A játékból hamar rémálom lesz, és a gyerekeknek meg kell tanulniuk, hogy néha a gyerekcsínyek ára jóval nagyobb, mint amire józan ésszel számítani lehet.

thumbnail_22063Remek alapgondolat, én is adtam volna pénzt egy ilyen plotra – ha rövidfilm készül belőle, a végeredménnyel se lettem volna talán elégedetlen. Sajnos azonban Jon Watts 86 perces road movie-ja több a kelleténél. A forgatókönyvet Christopher D. Forddal közösen jegyző direktor nem tudja jól kitölteni a játékidőt, üresjáratok, unalmas szekvenciák és túlírt jelenetek váltják egymást. A játékidő nagy része hangulatfestésre megy el – egy darabig ez persze még kellemes is, de amikor a harmadik ugyanazt az üzenetet hordozó epizódot nézzük pepitában, az ember elkezdi az óráját figyelni. Persze vannak filmek, melyeket elvisz a hátukon a hangulat: akármeddig is elnéznénk hőseinket, ahogy vezetnek a nagy amerikai semmiben – nem így Watts figuráit. Itt ugyanis senki sem szerethető. A gyerekek vásottak, már a bevezetőből kiderül, hogy folyamatosan bajban vannak, és sajnos a későbbiekben sem kapunk sok támogatást, hogy a legszívesebben két jól irányzott maflást osztó szerepből drukkerekké válhassunk. Ezek a kölkök rosszak, s az egyetlen indok, ami miatt mégis inkább nekik szurkolunk, hogy ők a kisebbek. Nem tudjuk honnan jönnek, nem tudjuk hova mennek – de igaz ez minden szereplőre, akik sajnos igencsak alulírtak. Az egyetlen némi színt felvonultató karakter Kretzer seriffé, de még Kevin Bacon remek játéka sem menti meg a Rendőrautót a valódi érdektelenségtől.

685561Pedig nagyon sok potenciál volt a témában, és igazából Watts elsődleges megközelítése sem rossz. Az információhiány jót is tehetne a történetnek, ha egyfajta parabolává válva valódi tanulságokat tudna megfogalmazni – a film azonban a művészieskedő akció útját választja szájba rágva a saját igazságait, melyek nem nagyon mutatnak túl a ne-térj-le-az-örvényről-mert-felfal-a-farkas szintjén. A lassan csordogáló film hatásvadász és erősen kiszámítható fináléban csúcsosodik ki, mire a néző kissé csalódva konstatálja, hogy ez bizony már nem lesz jobb.

Mielőtt azonban leszedném a szenteltvizet is a filmről, azért van egy-két pozitívum is. Matthew J. Lloyd és Larkin Seiple operatőrök szép képeket komponáltak, végig szól a kellemes zongorajazz, Kevin Baconban pedig még most is van annyi, hogy egyszer megnézze az ember, mit művel. Az idei Cinefest viszont annyival jobb filmeket is hozott – ha van rá módunk, nézzük inkább azokat.

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya a Filmtekercs.hu egyik alapítója, 2020 augusztusáig főszerkesztője. Geográfusként és filmtörténetre specializálódott bölcsészként végzett, PR-, branding- és marketingtanácsadóként dolgozik. Specializációja a képregényfilm, a sci-fi és a távol-keleti filmek.

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com