madmaxfuryroad2Az egyik kedvenc amerikai független magazinunk szerkesztősége összeállította az idei év eddigi legjobb filmjeinek listáját. Az IndieWire tartalomért felelős vezető szerkesztője, Anne Thompson top 10-e óriási büszkeséggel tölt el, hiszen listáján kiváló helyen szerepel egy magyar alkotás is! 

Az IndieWire imád listázni, az év felének apropóján összeszedték a legjobb filmeket, amelyeket idén moziban vagy fesztiválon láttak. Berlin, Sundance, SXSW és Cannes révén volt látnivaló bőven, és bár a Filmtekercs.hu egy sokkal kisebb sajtóorgánum, mégis büszkén mondhatjuk, mi is sokat láttunk az általuk említettek közül.

Hirdetés

Íme Anne Thompson listája:

1. Mad Max – Harag útja
Mindenképp meglepő, hogy egy függetlenfilmes honlap első helyezésként egy nagy amerikai stúdió kasszarobbantóját emeli ki az év filmterméséből, még akkor is, ha a Mad Maxtől nekünk is tátva maradt a szánk.

2. Agymanók
A Pixar legújabb csodájától már közel sem voltunk ennyire elájulva. Az ötlet szerintünk is zseniális, de véleményünk szerint sajnos nem sikerült a stúdiónak megtalálni a kényes egyensúlyt mondanivaló és a kalandok között.

41196-Agymanok-Inside-Out-animacios-film

3. Saul fia
Bizony-bizony, a harmadik legjobb film idén a Saul fia volt Anne Thompson szerint. Szerintünk persze a legjobb volt, de hát minden szentnek maga felé húz a keze.

4. The Diary of a Teenage Girl
A cím senkit nem tévesszen meg, nem az új Csillagainkban a hibáról van szó (annak Papírvárosok a címe, és még nem mutatták be a mozik), hanem egy Berlinben és a Sundance-en is díjazott, 70-es években játszódó drámáról, amelyben a főhős (Bel Powley) viszonyba bonyolódik anyja (Kristen Wiig) új pasijával (Alexander Skarsgard).

5. Sils Maria felhői 
Hazánkban valahogy elsikkadt Olivier Assayas összetett, önreflexív műve az év eleji dráma-dömpingben, pedig mi próbáltuk felhívni rá a figyelmet 9/10-es kritikánkkal. Nem érdemes kihagyni, már csak Juliette Binoche és Kristen Stewart miatt sem (bizony, az Alkonyat színésznője még Cesar-díjat is kapott bravúros alakítása miatt!).

Sils Maria felhoi

6. Paddington
Egy ötven évvel ezelőtti történet feldolgozása napjaink egyik legjobb gyerekfilmje? Pontosan, a Paddington éppen konzervatív elbeszélésmódja miatt válhatott a csodálat tárgyává.

7. Güeros
Güeros mindenhol hódít, ahol bemutatják: Berlintől Tribecáig mindenütt díjazzák, a hazájában, Mexikóban 12 Ariel-jelölést kapott. Bár mi nem láttuk, épp olyan művészfilmnek tűnik, amit imádnánk: fekete-fehér, Godard-stílusú testvérdráma Mexikóvárosban – szinte be is indult a nyáltermelésem!

8. Kész katasztrófa
Magyarországon augusztus végétől játsszák majd a mozik Judd Apatow új vígjátékát, és bár nem szép dolog az előítélet, már előre értetlenkedek emiatt is, mégis mit szeretnek annyira az amerikaiak a rendező filmjein. Megint egy tipikus Apatow-téma: a karrierista nő nem hisz a monogámiában, aztán egyszer csak találkozik egy egyszerű, jólelkű férfival. Hááát, mondjuk azt, hogy meglátjuk.

Kesz katasztrofa (trainwreck)

9. Mistress America
Noah Baumbachot igazából a Frances Ha óta zártuk a szívünkbe (tudom, már előbb kellett volna…). A New York-i rendező azóta eléggé beindult, és egy év alatt két filmet is tető alá hozott, de sajnos hazánkat mindkettő elkerülte (eddig). Az IW a Mistress Americát emelte ki, amelyben a direktor ismét együtt dolgozik Greta Gerwiggel, és az előzetes alapján értjük, miért került rá a listára.

10. Love & Mercy
A producerként ismert Bill Pholad (12 év rabszolgaságVadon) első filmjéhez volt szerencsém a Berlinalén, de abban a kavalkádban valahogy számomra teljesen elsikkadt ez a hagyományos amerikai életrajzi dráma. Az egész filmben egyetlen trükk van: Brian Wilson (a Beach Boys zeneszerzője, az egyik testvér) életének két szakaszába pillanthatunk be. A hatvanas évekbe, amikor sztárrá válik (itt Paul Dano megformálásában), majd ettől lelkileg megbillen, illetve a nyolcvanas évekbe (John Cusack alakításában), amikor egy pszichiáter (Paul Giamatti) gyógyszerekkel és jogi eszközökkel elméjébe és házába zárja. Ebből szabadítja ki egy autóház értékesítője, Melinda Ledbetter (Elizabeth Banks). Érdekes elbeszélés egy érdekes történetről, mégis szerintem képtelen volt kitörni az életrajzi drámák korlátai közül. Love & Mercy

A szerkesztőség további listáit itt találjátok.



Van véleményed? Oszd meg velünk!

Powered by Facebook Comments