, , + 4 címke

valasTöbb új sorozattal jelentkezett ősszel az HBO, a nagyobb hírveréssel debütált Westworld mellett egy dramédia is megbújt. A Válásról az indulás kapcsán beszélgettünk a készítőkkel: arról, hogy ez igazából a házasságról, az életről és a párkapcsolatokról szól. És nem, nem Carrie Bradshaw válik el.

Már a második részénél tart a Válás, amely két New York-i negyvenes életét követi, a címben szereplő döntés pillanatától. A feleséget Sarah Jessica Parker játssza, a férjet pedig az Oscar-díjra jelölt Thomas Haden Church. Az egyszerre drámai és komikus széria kitalálója a brit Sharon Horgan, aki a hazájában a Pullinggal lett sikeres, majd Hollywood is felfigyelt rá (Catastrophe). A második amerikai sorozatában már Paul Simmsszel dolgozott együtt. A két írót telefonon tudtuk elérni – Simmst New Yorkban, Horgant pedig Londonban.

Hirdetés

Hogyan született meg a Válás ötlete?

Sharon Horgan: Egy ideig két szálon haladtak az események. Sarah (Jessica Parker) 10 év után ismét készen állt arra, hogy elkötelezze magát egy sorozat mellett, úgyhogy felkereste a Szex és New Yorknak helyt adó HBO-t. Eközben én is elkezdtem dolgozni egy új sorozat tervén, ami teljes egészében a házasságra fókuszál. Sarah valami komolyabbat szeretett volna, amiben akár a halál is megjelenik. Összekapcsoltak minket, és nagyon gyorsan egymásra hangolódtunk, már az elején megbeszéltük, hogy egy válással indítunk majd.

divorce-valas

Tíz év telt el a Szex és New York óta. Kicsit úgy éreztem, Carrie Bradshaw élete így folytatódott volna: kiköltözik a kertvárosba, jönnek a gyerekek, majd a középkori válság. Valójában most Carrie Bradshaw elválik? Mi a különbség Carrie és a Válás főszereplője, Frances között?

Paul Simms: Persze, vannak hasonlóságok a két figura között, de azok sokkal inkább a környezetükben mutatkoznak, nem a személyiségükben. Carrie állandóan a tökéletest kereste, válaszokat az élet nagy kérdéseire. Frances sokkal fegyelmezettebb. Ő egy jó anya, aki sikeres a munkájában. Aztán egyszer csak rájön, már nem tudja, mi teszi boldoggá.

Sharon Horgan: szerintem nem fogják az emberek Francest azonosítani Carrie-vel. Ez nem az ő története, teljesen mások. Carrie az igazi szingli, a megtestesült könnyedség és optimizmus, aki elérte, amit akart. Frances más: komplex, tökéletlen, önző is tud lenni, ráadásul amikor bekapcsolódunk az életébe, szétcsúszott. Carrie élete tökéletes, Francesnek is jó élete van, de nem hibátlan: sok mindenről lemondott a családja érdekében, és ez a teher ráül a személyiségére. Most találja meg újra magát, mert már nem az, aki a házasság előtt volt.

Ez így elég szomorú történetnek tűnik. A válás valahogy mindig a négy fal között szokott lefolyni.

Paul Simms: Válás a címe ugyan, de igazából a házasságról szól – és minden házas ember gondol a válásra olykor-olykor. A főhősök megpróbálják kitalálni, hogy mi csúszott félre, hol ment tönkre a viszonyuk. De a komoly téma ellenére vicces is a reakciójuk, néha elég ügyetlenek, végtére is most válnak el először…

Sharon Horgan: tényleg a válásról szól, de a sorozatot abszolút nem csak házasoknak ajánljuk. Mindenki tud azonosulni vele, akinek volt már problémája a kapcsolatával. Egyébként a humor miatt meg bárki becsatlakozhat.

A történetben Frances (Sarah Jessica Parker) mondja ki, hogy elválik, és az első sokk után Robert (Thomas Haden Church) is beleegyezik. Ti kinek szurkoltok?

Paul Simms: Az elején minden jel szerint Frances a „gonosz”, de aztán kiderül, hogy néha épp ő az érettebb, és Robert viselkedik seggfejként. A célunk éppen az volt, hogy a nézők vitatkozzanak rajta: most mégis kinek van igaza? Egy válás során sok minden előkerül a múltból, és sokszor torkollik abba, hogy ki hibázott többször.

Sharon Horgan: Mindkettőjüknek szurkolok. A legelső rész alapján valóban úgy tűnik, Frances okolható a válásért, de később ez egyre árnyaltabbá válik, újabb és újabb információfoszlányok kerülnek a közönség látóterébe, amik megváltoztatják a vélekedésünket a karakterekről. Aztán jönnek az ügyvédek, és egy ideig mindkettejükre egyformán mérges lehet az ember – de ne szaladjunk ennyire előre.

Szerintetek Frances csak a középkorú életválság miatt válik el?

Sharon Horgan: ez nem ilyen egyszerű! Persze, a krízis benne van, és Frances azt érzi, a szerelem is véget ért. A középkori válság idején már olyan döntéseket kell hoznod, amelyek sokkal súlyosabbak: nincs annyi idő már korrigálni. Frances is azt látja maga előtt, hogy ha nem válik el, egy életre lemond a boldogságról.

Paul Simms: ez az egész „középkorú válság”-dolog egyébként is mindenkinek másképp csapódik le. Én 28 évesen szenvedtem tőle a leginkább. De aztán túljutottam rajta, és azóta is boldog házasságban élek idestova húsz éve az első feleségemmel.

Sharon Horgan: összetett ez a probléma, és mi igyekeztünk komplex szereplőkkel bemutatni ezt. És végül is úgy is a nézők döntik majd el, hogy mi okozta a válást. Vagy másképp fogalmazva: hogy kinek a hibája ez az egész.

HBO GO-n már regisztráció nélkül elérhető a Válás 1. epizódja, íme a link: https://goo.gl/TXxZhx

, , , , , ,

Van véleményed? Oszd meg velünk!

Powered by Facebook Comments