Értékelés: 6/10 Így értékelünk mi »


mr-right-toronto-film-festival3A Gyilkos páros egy rémes forgatókönyvből, szörnyen megrendezett romkom, ami semmi újat nem tudott letenni az asztalra. És mégis, valamilyen furcsa módon hihetetlenül élvezhető.

Paco Cabezasnak nem ez az első rendezése, de korábbi munkásságára nem érdemes a szót vesztegetni (a stúdiók pénzét sem kellett volna), viszont az eddigi rettenetek, melyek filmográfiáján szerepelnek, talán mégis érthetővé teszik, hol csúszott el a Gyilkos páros. Anna Kendrickkel, Sam Rockwellel és Tim Roth-tal forgatni ugyanis nagyban növelik a siker esélyét, így igazi ugródeszka is lehetett volna ez a rendezőnek és a szintén több bukást maga mögött tudó forgatókönyvírónak, Max Landisnek. Épp ezért mindent beletettek, ami egy jó filmhez kell, csak épp a mértéktartás nem sikerült nekik.

Pedig az alapötlet jó: Francis / Mr. Igazi (Sam Rockwell) titokzatos, humoros és szexi idegenként bukkan fel az épp csúnya szakításon átesett Martha (Anna Kendrick) életében. A férfi látszólag semmit nem árul el magáról, inkább humor mögé rejtőzik, miközben viccesnek tűnő, különböző bérgyilkosos történetei egytől egyig igazak. Egy ex-CIA-ügynök, ex-bérgyilkos ő ugyanis, aki most már lelkiismerete miatt inkább a megbízóit iktatja ki. Csakhogy közben üldözi őt a szintén titokzatos Hopper (Tim Roth) és a – megdöbbentően pitiáner – maffia is. De persze a legrövidebb út szíve új választottján keresztül vezet hozzá, így a lány élete is veszélybe kerül._V0A7083.dngHogy hol siklik félre a film? Például ott, hogy a karaktereket egyszerre próbálják teljesen hétköznapiként, mégis a fantasztikumba hajlóként ábrázolni, de közben egyik oldaluk sem hiteles. Anna Kendrick nem először alakítja a szomszéd lány szerepét, de a jelleme túlzottan, már-már irritálóan laza. Ráadásul a film felénél egy abszolút előzmény, de ami még bosszantóbb, hogy következmény nélküli fordulat során egyféle szuperképességet fedez fel magában, amit aztán az égegyadta világon semmilyen módon nem hasznosít. Emellett a titokzatossággal is elvetették a sulykot. A kezdetben kíváncsivá tévő, jótékony homály idővel sokkal inkább irritálóvá válik, mivel mind Francis, mind Hopper motivációja rejtve marad a film legvégéig, sőt, utána is zavarosnak és mondvacsináltnak hat.

Hirdetés

Miután akcióvígjátékról van szó, a suta történet még megbocsátható, ha az akciójelenetek izgalmasak, a poénok pedig jól ülnek. Sajnos előbbiről ismét nem sok jót lehet mondani. Még ha egy-egy koreográfia jól is sikerülhetett volna, a vágószobában sikerült kasztrálni az összeset. A kontinuitás folyamatos megszakítása és a rossz ritmusú vágás miatt a végeredmény vészesen kamuszerűre. Szerencsére a dialógok megírása már jobban ment, ha hozzá tudunk szokni a már említett túlzott lazasághoz és a hiteltelen filmvalósághoz, akkor egy-két nagyobb nevetés is befigyelhet.

Ami miatt viszont mégis igazán élvezhető a Gyilkos páros, az a három fő színész: Kendrick, Rockvell és Roth. Mindhárman a lehető legtöbbet próbálják kihozni sekélyes karaktereikből és meglepő sikerrel teszik mindezt. Rockwellnek sajnos évek óta nem volt igazán nagy lehetősége bizonyítani tehetségét, és bár ez sem karrierje fordulópontja, legalább csalódni nem kellett benne. Tim Roth pedig ismételten bebizonyította, hogy fantasztikus, mégis méltatlanul mellőzött színésze korunknak.

A Gyilkos páros a kritikusok és a közönség szemszögéből is csúnya bukás. Kár érte, mert több szempontból is sok lehetőség rejlett benne, kis összeszedettséggel a műfaj kiemelkedő darabja is lehetett volna.

, , , , , , ,

Van véleményed? Oszd meg velünk!

Powered by Facebook Comments