Értékelés: 5/10 Így értékelünk mi »

Kivégzési parancs (Kill Command) Vanessa KirbyEgyesek szerint rossz jel, ha egy film cselekménye leírható egyetlen mondattal. Én egyes vagyok, ez a film meg harmatgyenge.

Pedig annyira adná magát, hogy készüljön már egy jó feldolgozása az ember által gyártott, tanulni és ezáltal önállósodni képes robotok témakörének, hiszen egyre komolyabb sikereket érnek el ilyen téren a valóságban. (Legjobb példa erre a Boston Dynamics csapata, akik úttörőnek számítanak a robottechnológia és mesterséges intelligencia fejlesztésében, eredményeiket pedig rendszerint látványos videókon dokumentálják és prezentálják.)

Hirdetés

Mégis, ha az elmúlt időszakból kellene olyan filmet keresnünk, amely ember és gép egyre inkább átalakulóban lévő kapcsolatáról szól, elsőre talán sokaknak Johnny Depp többszörösen elfuserált Transzcendense, vagy a teljesen más jellegű, ám kétségkívül jobban sikerült A nő jut eszébe. A Kivégzési parancs azonban nem csak minőségében, hanem témájában is jelentősen eltér az említettektől (és akkor következzen az a bizonyos egy mondat): egy csapat izomagyú katonát gyakorlatozni küldenek egy rejtélyes szigeten fekvő bázisra, ahol önálló életre kelt gyilkológépekkel találják szemben magukat.

Kivégzési parancs (Kill Command)

Az erdős, majd elhagyatott városi környezet miatt könnyen bevillanhat Schwarzenegger 1987-es Ragadozója – valamint annak kevésbé sikerült folytatása Danny Gloverrel a főszerepben –, mely(ek)től lényegében csak két pontban tér el a jelenlegi történet: rejtélyes dzsungelszülött helyett itt ember által alkotott gépekkel kell megküzdeni, azonosulásra és szimpátiára alkalmas főhős(ök) helyett pedig szinte egyáltalán be nem mutatott, egysíkú karaktereket kapunk, akikért nemhogy izgulni nem vagyunk hajlandóak, de még elesésükhöz is szinte teljes közönnyel viszonyulunk.

Akciófilmként tehát – a high-tech fegyverekkel történő lövöldözést leszámítva – egyszerűen megbukik a Steven Gomez első egészestés rendezése, hisz ezek a „hősök” – a fentiek fényében – a hőstettekre is alkalmatlanok. Az egyetlen izgalmas karakter a filmben a két tábor között átmenetet képező, emberként született, de kislány korában jórészt robottá átműtött Mills (Vanessa Kirby), kinek révén sikerült némi gondolatiságot is csempészni az egyébként botegyszerű történetbe. Kérdésként merül fel ugyanis, hogy a csapattal csupán megfigyelőként érkező, a robotokat gyártó cég szolgálatában álló nő melyik tábort erősíti: az emberekét vagy a gépekét. Megbízhatnak benne? Mennyit tud a katonákra leselkedő veszélyről? És végül: birtokában van még a szabad akaratnak, vagyis dönthet saját identitásáról?

Ennyi azonban még nem menti meg a Kivégzési parancsot, ami úgy próbál szólni egy nagyon aktuális problémáról (a kortárs technokratagyűlölők szerint egyenesen az emberiség pusztulásához vezető fejlődésről), hogy közben egy épkézláb történetet is csak számtalan hibával képes felépíteni. Az eddig elsősorban tévéfilmek vizuális effektusaiért felelő Steven Gomez rendezői debütálása tehát nem sikerült túl jól. Talán ha néhány nagyjátékfilmmel később nyúl ehhez a témához, jobb eredmény születik. Így azonban filmje megrekedt egy modern Predator-történetnél, melyben szinte egyáltalán nem számít, kik állnak szemben egymással.

Adatlap

Kivégzési parancs (Kill Command)
színes, magyarul beszélő, angol akciófilm, 90 perc, 2016 (16)

rendező: Steven Gomez
forgatókönyvíró: Steven Gomez
operatőr: Simon Dennis
zene: Stephen Hilton
producer: Allan Niblo
vágó: Celeste Bothwick, Alex Mackie

szereplők:
Vanessa Kirby (Mills)
Thure Lindhardt (Bukes kapitány)
David Ajala (Drifter)
Tom McKay (Cutbill)
Bentley Kalu (Robinson)
Mike Noble (Goodwin)

IMDb
Mafab

, , , , , ,

Van véleményed? Oszd meg velünk!

Powered by Facebook Comments