Nincs kategorizálva

Cannes 2015: Rémy Martin XO Excellence – a fesztivál itala (x)

RMXO Cannes-Coffret openA Rémy Martin konyakház immár 11 éve a cannes-i filmfesztivál hivatalos beszállítója. Az idei fesztiválra egy limitált szériás XO Excellence Cannes cognaccal léptek a vörös szőnyegre, melynek kiszerelése és dizájnja tökéletesen illik a világ egyik legnagyobb filmes eseményéhez.

Az exkluzív italokat kedvelők körében közismert, hogy a délnyugat-franciaországi Cognac régióból származó párlatok rendkívüli, intenzív aromával rendelkeznek, és minőségük kategóriájukban kimagasló. Ennek köszönhető, hogy a Rémy Martin már a 20. század elején több uralkodói ház hivatalos beszállítója volt, s később számos híresség kedvelte meg az általuk készített italt – hogy csak Christian Diort, Elton Johnt, Beyoncé-t vagy Francis Ford Coppolát említsük.

A Rémy Martin konyakház az  XO Excellence italának palackját a 68. cannes-i filmes seregszemlére – a mozivászon csillogásától inspirálva – igyekezett külső megjelenésében is méltóvá varázsolni a vörös szőnyegen felvonuló hírességekhez. Az  XO Excellence Cannes 2015 arany színével hívja fel magára a figyelmet, a hagyományos XO-palack dobozán a filmtekercset idéző designnal. Az XO Excellence a pazar aromák fényűző keveréke, mely a kiválóság ízét nyújtja a konyakbarátoknak. A tüzes, mahagóni színű párlatban a fehér virágok (jázmin, írisz) bódító illatával lédús szilva, érett füge, kandírozott narancs, leheletnyi frissen őrölt fahéj és mogyoró íze párosul. Igazi különlegesség!

KV_HORIZONTAL_CANNES2015_down_brandingA konyak (cognac) a világ leghíresebb és legkedveltebb brandyfajtája, nevét a franciaországi Cognac városa után kapta. A bor lepárlásával készített szeszes ital maga a tradíció: a francia jogszabályok szerint a „konyak” nevet csak a szigorú előírások betartói használhatják; ez a garancia arra, hogy a 300 éves gyártási folyamat változatlan formában fennmaradjon. Érdekesség például, hogy a szőlőfajtát, sőt, még a desztillálásra használt rézüstök alakját és méretét is szabályozzák. A bor kétszeri lepárlásának eredménye az „eau-de-vie” (az élet vize), ami színtelen, kb. 70% alkoholtartalmú folyadék. Ez még nem értékesíthető: legalább két évig francia tölgyfahordóban kell érlelni, miközben a benne található alkohol (és a víz) jelentős része elpárolog, és a hordó fájából kioldódó anyagoknak köszönhetően az ital elnyeri jellegzetes borostyánszínét.

Rémy Martin, aki eredetileg szőlőtermelő volt, 1724-ben alapította azt a mára világhírűvé lett céget, amely azóta is családi vállalkozásként működik. Miután 1774-ben további szőlőterületeket vásárolt Cognac városa körül, a család a régió egyik legjelentősebb konyakkészítőjévé vált. Paul Emile Rémy Martin nevéhez fűződik a kentaur-logó, egyenesen 1870-ből, mely több mint száz éve a kifogástalan minőség jelképe. Ki gondolná, hogy a logó Paul Émile Rémy Martin állatövi jegyét, a Nyilast szimbolizálja, továbbá ez a lény személyesíti meg az ember és a természet összhangját. Ez a harmónia a titka a Rémy Martin család hagyományos hozzáértésének.

A világ legismertebb és legnagyobb presztízsű filmfesztiválját idén május 13. és 24. között rendezték meg a francia Riviérán, a helyszínen tudósítónk is ott volt, a fesztiválról készült írásainkat itt találhatjátok. A 68. cannes-i filmfesztivál hivatalos versenyprogramjában 19 alkotás, köztük Nemes Jeles László Saul fia című műve is indul az Arany Pálmáért. A magyar film végül a zsűri nagydíját hozta haza, ami óriási eredmény, különösen egy elsőfilmes alkotótól.

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya a Filmtekercs.hu egyik alapítója, 2020 augusztusáig főszerkesztője. Geográfusként és filmtörténetre specializálódott bölcsészként végzett, PR-, branding- és marketingtanácsadóként dolgozik. Specializációja a képregényfilm, a sci-fi és a távol-keleti filmek.

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com