Hogyha manapság valaki vonzóvá szeretné tenni a kereszténységet és az aktív hitéletet egy fiatal számára, annak verejtékes küzdelemre kell készülnie. A Mártírok sem lesz a kereszténység reklámfilmje.
Tovább

Slemmer Ádám tehetséges gyerek, de még ez sem magyarázat arra, hogy filmje, a sok tekintetben szerethető, de bántóan amatőr Vakfolt, miért került a mozik vásznára. Elmélkedések a tehetséggondozásról és a forgalmazói felelősségről. Tovább

Xander Cage első története sem volt éppen kritikai siker, mégis annyi lóvét termelt, hogy tizenöt évvel – és egy vállalhatatlan, Vin Diesel nélküli folytatással később – az alkotók úgy döntöttek, lehúznak róla még egy bőrt. Az xXx: Újra akcióban pont azt hozza, amit anno az xXx: öniróniát és humort, pörgős akciókat és persze tökéletesen sekélyes sztorit. Tovább

Utazás apánkkal

A szubjektív európai történelem bugyrai újra és újra felbukkannak. Romániából nézett nyugatnémet emigráció a prágai tavasz leverésének idején: Anca Miruna Lazarescu, a fiatal román rendezőnő első filmje, az Utazás apánkkal nem áll meg a könnyes apai visszaemlékezésnél, hanem bedobja a követ az állóvízbe és felteteti a kérdést: mennyire szubjektív érzés a szabadság?

Tovább

Theodore Melfi már a St. Vincenttel felkeltette az érdeklődésünk – most A számolás jogával bebiztosította azt is, hogy végre megjegyezzük a nevét is. Az igaz történeten alapuló sztori, melyet a direktor saját, Allison Schroederrel közös adaptált forgatókönyvéből rendezett, igazi inspirációs fröccs, ami után a legelérhetetlenebbnek tűnő célok is karnyújtásnyira kerülnek. Tovább