Bár a börtön is kétségtelenül a társadalom része, kérdés, hogy a felnőttek életének e sötét szegmensével már gyerekként is közelebbről meg kell-e ismerkedni? Az állati nagy szökés ugyanis a börtönök világába kalauzolja a kicsiket, s nem is akárhogyan.

Tovább

Bud Spencer és Terence Hill a ’80-as években tetőző, futószalagon letolt vígjátékdömpingnek  – köztük a Kincs, ami nincsnek – köszönhetően gyakorlatilag egy csapásra népmesei hősökké váltak hazánkban. Népszerűségüket azóta sem a változó korízlés, sem pedig a feledésbe merülés veszélye nem tudja kikezdeni.


Tovább

A klezmerzene egy életérzés, méghozzá nem is akármilyen. Életöröm és vidámság tele történelemmel, ami a népszerű tévhittel ellentétben nem csupán a zsidóságé, hanem mindenkié, aki szereti zenével kifejezni önmagát. A Soul Exodus pedig mindannyiunkhoz közelebb hozza ezt a zenei irányzatot, de még a dokumentumfilm műfaját is új erővel ruházza fel. Tovább

Bravúros húzással az egyik legnagyobb kortárs filmrendező, Asghar Farhadi legújabb filmjében összehozta Irán társadalmi ellentmondásait az ízig-vérig amerikai Az ügynök halálával. Az ötvözésből alakult Az ügyfél 2016 egyik legjobb filmje lett.

Tovább

Mel Gibson az idei Oscar-szezon kétarcú esélyese: A fegyvertelen katonával a lelkiismereti szabadságot ünnepelve farag hőst az okinawai ütközet egyik felcseréből, akinek bátorsága ezrek lemészárlásához adott erőt. A katona mégsem fegyvertelen, a háború pedig csak kalandjáték. Tovább