Magyarországon a műfaji filmkészítés mindig is erősen hátrányos helyzetben volt, habár a helyzet az elmúlt években elkezdett javulni. De ha van egy zsáner, ami szinte mindig is elátkozott volt, akkor az nem más, mint az akciófilm. Most sincs ez másképp: a Cop Mortem túl felületes, kiismerhető és hibákkal teli ahhoz, hogy a műfaj hazai megváltója legyen.

Tovább

Hiába a virtuális szemüveg, nem segít azon, ha érzelmileg csökött tökfej a viselője. És ugyanilyen a barátnő. És ugyanilyenek veszik körbe 24/7-ben. A Creative Control, Benjamin Dickinson majdnem fekete-fehér majdnem sci-fije a korai felnőttlét univerzális butaságairól szól, a virtuális szemüveg csak körítés. Tovább

Shane Abess B kategóriás filmje, a Mentőakció kimaxolja a kategóriát – tele van kisebb-nagyobb hibákkal, megoldásainak és történetvezetésének köszönhetően egy mégis nézhető, helyenként kifejezetten izgalmas sci-fi, ami ha nem is utasít maga mögé blockbustereket, de egyesekkel gond nélkül felveszi a versenyt. Tovább

Sopsits Árpád A martfűi rém című filmje valóban sokat markol, és még azt sem mondhatni, hogy keveset kapnánk. Nehezített pályán tud újat mondani, de a néző már csak olyanféle ember, aki 100%-os moziélményért megy. Lehet, hogy ez inkább csak olyan 80%-os, ami bőven több, mint amit errefelé ebből a műfajból megkaptunk eddig, ugyanakkor olyan, amit még szokni kell itthon.

Tovább

A Pannonia Entertainment hiánypótló, kiállításokat a filmvászonra hozó sorozatának legújabb darabja a Victoria and Albert Musem David Bowie is című tárlatát hozza el a művész szerelmeseinek. A film azonban több mint a kiállítás szimpla bemutatása: egy izgalmas életmű új kontextusba helyezése, David Bowie világra tett hatásának méltó visszatükröződése. A film december 21-én este 19 órától még egyszer megtekinthető – rajongóknak kötelező, a többieknek pedig erősen ajánlott.

Tovább