Tag - filmelmélet

Film, elméletben: A szerző

A szerzőnek meg kellett születnie, majd meghalnia hogy újra megszülethessen. Senki ne mondja, hogy nem izgalmas a filmelmélet! Ezen cikk a francia szerzői...

Film, elméletben: A narráció

A The Routledge Encyclopedia of Film Theory ezen a fejezete a filmes narráció elméleti megfogalmazását és használatát járja körbe. Alapvetően leszögezi, hogy a...

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya