Fesztivál

Koreai Filmfesztivál 2016: Ami a szemnek láthatatlan – Belső szépség

Pek Csongjol bemutatkozó gondolatkísérlete, a Belső szépség szép képekkel és megszívlelendő gondolatokkal járja körbe az ősi kérdést: vajon a szerelem a lelkek vagy a testek násza?

Udzsin megtalálta lelki társát Iszu (Han Hjodzsu) személyében. A bútorkészítő férfi és a bútorboltban dolgozó lány már az első randevún egymásra hangolódtak – csakhogy Udzsin minden reggel más testben ébred. Hol fiatal férfi, hol idős nő, hol gyerek, hol koreai, hol egészen más. Neki magának is nagyon nehéz megszoknia a tükörből reggel visszanéző mindig új arcot – a kérdés az, Iszu is képes lesz-e elfogadni, hogy minden nap más testbe költözik a lélek, akit szeret.

A Belső szépség egy eszméletlen izgalmas kérdésfelvetésből egy szó szerint vett fizikai kísérletet csinál – méghozzá nagyon érdekesen. Körbejárja egy ilyen élettel járó praktikus gondokat, de górcső alá veszi annak lelki vetületét is. A lassan csordogáló cselekmény során a néző reggelről reggelre együtt ébred Udzsinnal, kiválasztja a sok száz ruhából a megfelelőt, kikeresi a megfelelő dioptriát a szemüveghez. A szépen kimunkált, módszeresen építkező, de kicsit lassúra sikerült forgatókönyvet Park Jeon-ye és az egyik korábbi év fesztiválprogramjában is szereplő Egy mázsás bombázót is jegyző Kim Seon-jeong írták egy amerikai közösségi minisorozat alapján.

A hangulatról pedig elsősorban Jo Yeong-wook zeneszerző, Kim Tae-Kyung operatőr és Jan Yim-mo vágó gondoskodtak. Jo Yeong-wook melankolikus dallamokat, Tae-Kyung pedig mézszínű képeket állít csatasorba. Yim-mo ügyesen játszik a sok szereplő által végigcsinált egyetlen mozdulatsor bemutatásával: ez a filmben repetitív elemként visszatérő motívum a történet előrehaladtával is izgalmas tud maradni,  Yim-mo folyamatosan gazdagítja a szekvenciát, így tartva fent a nézői érdeklődést.

belső szépség

A fimnek egyébként ez az egyik legnagyobb kihívása: számos (ugyanis legalább két tucat színész kelti életre Udzsint) szereplőn keresztül bemutatni egyetlen karaktert – és ezt bizony remekül megoldja. Nemcsak a vágás és az ismétlődő elemek variációi, de a kiváló színészgárda is mindent megtesz, hogy folyamatosan lekösse a figyelmünket. Hiába változik a test, ha megmaradnak a gesztusok, a megszokott szófordulatok – a színészek magabiztosan alakítják a saját adottságaikhoz Udzsin jellemzőit. Különösen igaz ez a nőkre, akik ügyesen veszik fel a férfias testtartásokat és szokásokat.

Összességében a Belső szépség egy nagyon érdekes és kedves körbejárása egy izgalmas kérdésnek – de sajnos ennél több, minden potenciálja ellenére, nem tudott lenni. A több mint két órás fimből egy feszesebb történetvezetéssel igazi modern kori klasszikus válhatott volna, így azonban be kell érjük egy szívmelengető romantikus filmmel, ami elsősorban hangulatával ejti rabul nézőjét.

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya a Filmtekercs főszerkesztője és egyik alapítója. Geográfusként végzett, majd szabadúszóként írt. Miközben filmes diplomáján is dolgozik, saját PR ügynökségét építi. Specializációja a képregényfilm, a sci-fi és a távol-keleti filmek. kataorsolya@filmtekercs.hu

FM ‘tekercs Podcast

Hirdetés

Hirdetés

Weboldalunkon sütiket használunk.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez. Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk..