Fesztivál Fókuszban

Mediawave 2014: Erős istállók – Magyar animációk

imageA Mediawave idei felhozatalában, ha világklasszis alkotásokat nem is, de jó pár figyelemreméltó darabot találtunk. A nemzetközi mezőnyben nem tudtuk nem észrevenni, hogy a magyarok rendkívül erős filmekkel indultak, mind a MOME, mind a kecskeméti istálló, mind a Tadamfilm jobbnál jobb darabokat tett le az asztalra.

Rögtön az első szekcióban, a Kecskemétfilm Kft. munkáját látva elakadt a szavunk, Ulrich Gábor meseszép és mély adaptációt készített a Fából faragott királyfi (a lead melletti képen) történetéből. A 7 perces filmben Máté Gábor tolmácsolásában ismerjük meg a klasszikus történetet, mely egy rendkívül művészi, vágás nélküli rajzszekvenciát kísér. Kevés színnel, de rengeteg vonallal dolgozó képei lassú áradásban alakulnak át egymásba számos értelmezési lehetőséget ajánlva fel a nézőnek.

A második szekcióban mutatkozott be Bucsi Réka, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen készült Symphony No.42 című alkotása. A 8 perces, asszociációkra épülő film 47 bizarr helyzetet ábrázol: össze nem illő elemeket, szellemes párosításokat terel egy képre, izgalmas gondolatkísérleteket folytat, és a nézőt is elindítja ezen az úton. Csodálakoznék, ha akadna a filmnek olyan nézője, aki Bucsi képeit látván ne kezdene maga is hasonlóan furcsa jelenetek tervezésébe. A 8 perc hamar elszállt, a Symphony No.42 című könnyed humora és váratlan kompozíciói mindvégig fenntartják a nézők figyelmét.

still03_s.original

A következő bonbont szintén a MOME-nak köszönhettük. Gellár Csaba Blackwood című sorozatának nyitódarabja egy klasszikus Edgar Allen Poe novella adaptációja. A meglehetősen bizarr történetben egy borzongásra vágyó hölgyet kísérhettünk utolsó – és igencsak vicces útjára. A Blackwood le sem tagadhatná Tim Burton hatását, mind a témaválasztás, mind a látványvilág erősen hajaz a mesterre.

Ugyancsak a MOME-ről került ki Bukta Zsolt Örökség című filmje. Az 5 perces vonalrajzzal készített film a hangszerkészítés hagyományának átadományozását mutatja be mesterről tanítványra. Az Örökség a fentiekkel szemben sokkal letisztultabb alkotás, mind képileg, mind gondolatiságát tekintve rendkívül kompakt mű. Kerek, egész történetet mesél el, melyben rendkívül izgalmasan eszközökkel ábrázolja az idő múlását.

Bukta_Zsolt-Orokseg_(MA_diplomafilm_2013).lead_1

Az utolsó magyar darab Szirmai Márton a Tadamfilmnél készített ironikus hangvételú rajzfilmje, a Grimm Café volt.* Termini e condizioniSiamo concessionari dell’Amministrazione Autonoma dei Monopoli di Stato e i nostri giochi da casino sono testati dalla iTech Labs,un’autorita indipendente nel mercato dei giochi online, che controlla e garantisce la sicurezza e il corretto funzionamento del software di gioco.A rajzokat ezúttal nem a rendező jegyezte, a hihetetlenül bájos figuráiról híres Agócs Írisz vállalkozott rá, hogy felfesti a kiöregedett Grimm mesehősöket a vászonra. A dokumentarista ihletésű mese Piroska, Hófehérke vagy éppen Jancsi és Juliska és-boldogan-éltek-míg-meg-nem-haltak utáni éveiről rántja le a leplet, szellemesen, keserédesen.

tumblr_mwvnlr6xTp1sk88p3o1_1280

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya a Filmtekercs főszerkesztője és egyik alapítója. Geográfusként végzett, majd szabadúszóként írt. Miközben filmes diplomáján is dolgozik, saját PR ügynökségét építi. Specializációja a képregényfilm, a sci-fi és a távol-keleti filmek. kataorsolya@filmtekercs.hu

Szólj hozzá!

Click here to post a comment

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Weboldalunkon sütiket használunk.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez. Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk..