Fesztivál

Titanic 2014: A szex után jön – Gonosz lélek közeleg

Gonosz lélek közeleg

Titanic 2014Nem Ray Bradbury sci-fi írásának adaptációjáról van szó, hanem egy spanyol-argentin horrorfilm rendező, Adrian Garcia Bogliano 2012-es trash jellegű, szexuális elemekkel tűzdelt sátán-horrorjáról, mely az idei, 2014-es Titanic Filmfesztivál A sötét oldal nevet viselő szekciójában kapott helyet – közel sem véletlenül.

A Gonosz lélek közeleg egyrészről egy családi dráma, kétgyerekes szülők hétköznapjaiba tekinthetünk be, kiknek legfőbb gondjuk, hogy nincs idejük kikapcsolódni és már az idejét sem tudják, mikor volt alkalmuk intim együttlétre. Egy kirándulás során a tizenéves Adolfo és Sara még fel akarnak sétálni egy hegyre az úttest mentén, a szülők elengedik őket, másfél órát kapnak. Miután kettesben maradnak Felix (Francisco Barreiro) az autóban kielégíti feleségét, Solt (Laura Caro). Ám egyszer csak este lesz, és a gyerekek még nem értek vissza, csak másnap, de hiába, a hegyre menetel után minden megváltozik, mindent áthat a gonosz.

Innentől inkább horrorfilm, de emellett sajátos jellemzője, hogy nem csak a gonosz hatja át, hanem a szexualitás is. A magyarázatként szolgáló előtörténetből is csak annyi derül ki, hogy egy leszbikus együttlét után egy nőt megölnek, a gyilkos a hegyre megy, de sosem tér vissza. Illetve a gonosz meg-megjelenésekor a női áldozatok lemeztelenednek. A hegyen lévő barlang szája, melyhez a fájdalmas nyomozás során újra és újra ellátogatunk, beillik egy hatalmas nemiszervnek, mely magába fogadja az áldozatait.

Gonosz lélek közelegIlletve Felix és Sol karakterei is megütköztetőek. Ugyan átlagos szülők, ám amikor a bosszú mellett döntenek, akkora vérfürdő kerekedik, amit Hasfelmetsző Jack is megirigyelne. S a rendező nem teszi egyértelművé, hogy ez már a gonosz hatása, mellyel szembekerültek, vagy az ő karakterük, melybe megfér az egymás hibáztatása, megfér a szex, a gyereknevelés, minden szokásos, ám ezek szerint a közös bűn is.

A magyar cím egy kicsit félrevezet, nem egy gonosz lélek közeleg, hanem maga a gonosz. Az áldozat ezúttal két gyerek, akik egymás kezét fogva vigyáznak egymásra – hiába. S ugyan ez szívszaggatóan hangzik,  mindezt Adrian Garcia Bogliano nem tudja izgalmasan tálalni. Kicsit fapados a hang, a kép, a színészi játék és a félelemkeltés is. Döcög a film, pedig ilyen témával száguldhatna is! Egészen pontosan: ilyen témafelvetésekkel. Hiszen van benne igazi zúzás, fröcsögő vérrel, majd komótos rendőri intézkedés, sátáni jelenet, de mindegyikből csak egy kicsi, egyiket se vezeti fel, íveli tovább. Pedig érezhetően egy vagány és gonosz filmnek indult, de én ennél vagányabbat szeretnék!

Avatar

Keller Mirella

Keller Mirella az ELTE-n végzett Filmelmélet és filmtörténet, illetve Magyar nyelv és irodalom szakon. Jelenleg a Nyelvtudományi Doktori Iskola hallgatója. 2008 óta publikál filmes cikkeket. A Nagyítás rovatot vezeti. kellermirella@filmtekercs.hu

Szólj hozzá!

Click here to post a comment

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Weboldalunkon sütiket használunk.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez. Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk..