Nincs kategorizálva

Egyre több női rendező kap szerepet a katari Doha Tribeca Filmfesztiválon

A Doha Filmintézet (DFI) által negyedik éve megrendezett Doha Tribeca Filmfesztivál idei programja a szervezők szerint jól példázza azt a trendet, hogy a filmesek közti nemi szakadék egyre csökken. Mindezt az arab világ női direktorainak köszönhetően, akiktől a november 17-től 24-ig tartó rendezvényen összesen 25 filmet láthat a nagyérdemű – írja a The Hollywood Reporter. A nemek közti szakadék a térség egyik legégetőbb problémája – az arab világ filmesei nem véletlenül fáradoznak a betemetésén.

A fesztivál Mira Nair The Reluctant Fundamentalist című filmjével nyit. A program összeállítói kiemelték, hogy az idei mustrára nyolc katari, és az Arab versenyprogramba további tizenegy női rendező filmjét válogatták be. Mindemellett a Kortárs világmozi és az Algériai függetlenfilm szekcióban, valamint a fesztivál különleges, alkalmi vetítésein újabb hat rendezőnő munkájával találkozhatunk.

Az Arab versenyprogram többek közt Maggie Morgan Asham: A Man Called Hope című filmjével csalogatja a nézőket, amely hat pár történetét meséli el kapcsolatuk különféle fázisában, a háttérben a forradalomhoz vezető eseményekkel. Ugyanebben a szekcióban lesz látható Hanan Abdalla In the Shadow of a Man című műve, négy különböző hátterű nő személyes forradalmáról a forradalom utáni Egyiptomban.

A versenyprogram résztvevője Tamara Stepanyan Embers című alkotása is, amely tisztelgés a szerző nagyanyja előtt. Tahani Rached filmje, a Deep Long Breath az egyiptomi diktatúra végét jelentő tizennyolc nap dokumentuma. Jehane Noujaim és Mona Eldaief Rafea: Solar Mama címmel készített portrét egy jordániai beduin anyáról, aki Indiába utazik tanulni. A Joana Hadjithomas társrendezésében készült The Lebanese Rocket Society az arab tavasszal újraéledt remények filmes lenyomata. Ahd Kamel Sanctityje egy fiatalon megözvegyült, terhes szaúdi nő története, aki tűzbe tenné kezét születendő gyermekéért. Nadia Rais L’Mrayet című filmjében egy férfit azzal bíznak meg, hogy írja meg a jövőt. Az Alsharif Nora rendezte Ismailban egy menekülttáborban élő palesztin fiú küzd az életéért, amikor kisöccsével egy aknamezőre téved. Maryam Touzani filmje, a When They Slept egy nagyapa-unoka viszonyról szól, míg Odette Makhlouf Mouarkech The Wall című műve a polgárháborús Bejrút mindennapjairól ad képet.

A fesztiválnyitás mellett Nair egy pódiumbeszélgetést is vezet a The Reluctant Fundamentalist készítéséről, amelyet többek közt a Doha Filmintézet finanszírozott.

Filmtekercs.hu

A Filmtekercs.hu Magyarország legnagyobb független online filmes lapja és a te kedvenc újságod.

Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
Mutasd az összes megjegyzést!
WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com