Közeledik a 2015-ös Oscar szezon, ahol a női főszereplő díjára ebben a pillanatban Reese Witherspoon tűnik a legesélyesebbnek Julianne Moore mellett (ő a Still Alice miatt). A Wild kapcsán legalábbis mindenki róla beszél a Londoni Filmfesztiválon történt premiere óta. Az előzetes alapján valamelyest érthető, hogy miért.
A Wild-ban számomra az különösen vicces, hogy a története több ponton is idézi az eredeti címén Into the Wild-nak keresztelt Út a vadonba c. drámát, és az idei díjszezonban lesz egy Into the Woods premier is (ami magyarul azért karakteresebb címet kapott: Vadregény), szóval az összemosás garantált. A hab ezen a tortán az, hogy az utóbbiban Meryl Streepnek van esélye (noha neki kvázi minden évben van esélye) elvenni a legjobb fő- vagy mellékszereplő díjat kategóriától függően Reese Witherspoontól vagy Laura Derntől.
De térjünk vissza a Wildhoz. A filmben Cheryl Strayed (Witherspoon) úgy dönt, elindul egy nagyjából másfélezer kilométeres túrára a nyugati parton, hogy felépüljön anya (Dern) korai halála okozta sokkból. A terápia során sok érdekes idegennel találkozik, akikből a nő képes erőt meríteni, és túllépni a múlton.
Az alkotógárda alapján remek filmre számíthatunk, a forgatókönyvet például Nick Hornby írta. A történet alapján nem véletlen az áthallás az Út a vadonba kapcsán, mindkettő igaz történet, ugyanakkor lényeges különbség, hogy Cheryl túléli a kalandot, és naplója alapján regényt írt emlékeiből. Erre csapott le az utóbbi időben inkább producerként aktív Reese Witherspoon (pl. Holtodiglan), és összehozta az írónőt Hornby-val, a szkriptet már együtt készítették el.
A másik fontos alkotó a Wildnál Jean-Marc Vallée, aki éppenséggel idén lett igazán népszerű a Mielőtt meghaltam által. Ahogy az aids-es drámát is elsősorban a színjáték alapján méltatták, ugyanez igaz az új filmre is. Ezek alapján tehát már érthető, miért is emlegetik a női főszerep Oscarjának legesélyesebbjeként Reese Witherspoont idén.