Hírek

Box office: 20 millió bevétellel nyitott a Tenet Amerikában

Mivel egy világjárvány kellős közepén vagyunk, a box office számokat értelmetlen a korábbi számokhoz hasonlítva értelmezni, így az igen alacsonyak számító 20 millió dollár annyira nem rossz, bár egyáltalán nem annyi, amennyit reméltek a készítők.

A magyarországi bemutató után már írtunk a film európai nyitásáról, de hogy a film nyereséges lesz-e, azt igazán az amerikai bemutató hét dönti el.

A szeptember harmadikai premiert követően eddig nagyságrendileg 20 millió dollár bevételt hozott Christopher Nolan új filmje,

ami egy 200 millió dolláros költségvetésű filmnél igen kevés. Hogy a produkció megtérüljön, legalább 300 millió dollárt kéne elérnie a jegyeladásnak Amerikában. Persze most ennek is örülni kell, hiszen a mozik még csak most nyitnak újra, s továbbra is kérdés, hogy egyáltalán biztonságos-e elmenni a moziba. A 20 milliós bevételt 2810 mozi produkálta.

Ami a nemzetközi piacot illeti Kínában 30 millió dollárt, Angliában 13 millió dollárt, Franciaországban 11 millió dollárt, Németországban pedig 9 millió dollárt hozott a film. Az össz nemzetközi bevétel 126 millió dollár a második héten, vagyis az összbevétel eddig 146 millió dollár. A Collider írója szerint még elérheti az 500 millió dolláros összbevételt, ami ahhoz szükséges, hogy ne legyen veszteséges a film. Ez talán túlzott optimizmus, de reméljük, neki lesz igaza, hiszen a filmiparra ráférne egy nagy fellendülés.

A film kritikai fogadtatása sem a legerősebb, sokan arra panaszkodnak, hogy a film zavaros és meg sem próbál értelmet lehelni az egyre csavarosabb csavarokba. Mások pedig kifejezetten rajonganak a Tenet nyújtotta moziélményért.

Kollégánk a film humorát és posztmodern önreflexióját dicsérte.

„A Tenet ugyanis semmiképpen nem rossz film, csak Nolan brutálisan sűrű, egyre magasabbra törő életművén belül szorul a másodvonalba. Az pedig minden sutasága ellenére is nagy eredmény, hogy ahogyan Nolan összes filmje, a Tenet is újranézésre invitál, és ki tudja: lehet, hogy a többedik megtekintés során egy teljesen másik Tenetbe térünk vissza, mint amilyent ismertünk.”

Keller Mirella

Keller Mirella

Keller Mirella az ELTE Filmelmélet és filmtörténet, illetve Magyar nyelv és irodalom szakán végzett. Jelenleg a Nyelvtudományi Doktori Iskola hallgatója. 2008 óta publikál filmes cikkeket. A Filmtekercs.hu ötfős szerkesztőcsapatának tagja. kellermirella@filmtekercs.hu

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya