Hírek

2017 a horror éve volt

Tűnj el! (2017)

Rég volt olyan erős éve a horrornak, mint 2017-ben. A műfaj filmjei irdatlan mennyiségű pénzt gyűjtöttek össze, és még az is lehet, hogy hosszú idő után egy horror ott lesz az Oscar-gálán.

Amerikában október végéig 733,5 millió dollárt kerestek a horror műfaj filmjei. Ehhez az összeghez az év végéig még jött nagyjából 100 millió dollár.

Egyetlen évben sem termeltek ennyi pénzt a műfaj filmjei.

Az inflációt figyelembe véve azonban ez már nem igaz. Ott van például az 1973-as év, ahol egyedül Az ördögűző keresett majdnem egymilliárd dollárt mai árfolyamon Amerikában.

Így hát a 698 millió dollárt bezsebelő Az csak az inflációt figyelmen kívül hagyva számít minden idők legnagyobb bevételét hozó horrorfilmjének. Ha figyelembe vesszük a pénzromlást, a Stephen King-adaptáció messze van William Friedkin klasszikusától  – persze a teljesítménye így is megsüvegelendő.

Tűnj el! (2017)

A kisköltségvetésű paráztatásokra szakosodott cég, a Blumhouse a Széttörve, a Tűnj el! és a Boldog halálnapot! révén ismét jó évet zárt (egyedül az Amityville: Az ébredés nem jött be nekik, se kritikai, se bevételi szempontból). A Tűnj el! pedig nemcsak a pénzt, hanem a szakmai elismeréseket is halmozza: szerették a Gotham Awardson, New York-ban, Los Angelesben, Torontóban, San Francisco-ban, Bostonban és Londonban, díjazta az USA egyik legpatinásabb kritikusi csoportja is, felkerült az Amerikai Filmintézet éves toplistájára, valamint öt kategóriában várja a döntést a Film Independent Spirit Awardson.

És bár a Golden Globe-on nem termett neki babér, és a BAFTA kevés kategóriában jelölte, az amerikai színészek, forgatókönyvírók, vágók, látványtervezők, producerek és rendezők is a tavalyi év egyik legjobb alkotásának tartják. Mindezek fényében könnyedén elképzelhető az Oscar-jelölés.

Amennyiben Jordan Peele rendezését aranyszobrocskára jelölik, a horror 7 év kihagyás után tér vissza a gálára.

(2011-ben a Farkasember versenyzett, és díjat is nyert.)

visszajelzéseket kaptak a függetlenfilmes szcéna más darabjai (It Comes at Night, Nyers) is, amelyek tovább erősítik az új, a belezés és az olcsó ijesztgetések helyett a feszültségkeltésre, a szimbólumokra és a pszichológiai realizmusra épülő horrortrendet (Shelley, Valami követ, The Babadook, The Witch, Under the Shadow, A meghívás, The Eyes of My Mother).

Az (2017)

A Netflix is jól teljesített: a The Babysitter, a Gerald’s Game, és az 1922 révén a streamszolgáltató is élvezetes zsánerdarabokkal szolgálta ki a közönséget –- a Death Note viszont nem sikerült jól. A Netflix produkciónak és az Aznak köszönhetően tehát

igen erős évet zártak a Stephen King műveiből készült horrorfilmek.

Ami pedig az elhasalásokat illeti: A múmia bukását például nem sajnáljuk. Az anyám!-at azonban szerettük, úgyhogy szomorú, hogy a nézők nagyon utálták.

Egyébként 2018 is tele lesz borzongató filmekkel: jön például a Démonok között-filmek következő spinoffja, Az apáca (amelyben az a legérdekesebb, hogy a készítők állítólag a régi Hammer-filmek hangulatából is merítettek), a Blumhouse Halloweenkor feltámasztja Michael Myerst, az ínyenceknek pedig ott lesz az Emily Blunt fémjelezte Hang nélkül.

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com