Hírek

Spike Lee hamar lelőtte, ki nyerte az idei Arany Pálmát

Második alkalommal fordul elő, hogy női rendező viszi haza a 74. Cannes-i filmfesztivál rangos fődíját, az Arany Pálmát.

A tavaly elmaradt Cannes-i filmfesztivál után idén csak úgy záporoznak a jobbnál jobbnak tűnő alkotások hírei, a filmkedvelő közönség pedig már alig győzi visszatartani lelkesedését az érkező produkciók kapcsán. Többek közt Enyedi Ildikó Füst Milán-adaptációja, A feleségem története is debütált Franciaországban – sokak szerint több, mások szerint kevesebb sikerrel.

Azonban a film, amiről a legtöbb visszhangot hallani, az Julia Ducournau második alkotása, a Titane. Korábban a Nyers című coming-of-age kannibálfilmmel borzolta a kedélyeket a rendezőnő, és mostani alkotása sem a könnyed családi szórakozás kategóriájába illik. Hogy miről is szól a film, azt nehéz lenne megmondani, főleg, hogy azok, akik már látták, se mernek sokat spoilerezni. Ducournau az előző sokkoló történetére rátett egy lapáttal. A kritikusok szerint gyönyörű, sötét, őrült testhorror keletkezett, tele szexszel, erőszakkal és az egyik legbizarrabb szülésjelenettel, amit valaha láthattunk. Na, ebből kéne kihámozni…

A legdögösebb film nyert Cannes-ban | 24.hu

A filmhez illően a díjátadó is hasonlóan káoszos volt: Spike Lee rögtön az elején kijelentette, melyik film nyert. A közönség erre nem igazán tudta, miként reagáljon, de persze sokak kitörő örömmel fogadták a győztes kihirdetését.

Női rendező legutoljára 1993-ban tudott győzedelmeskedni a fesztiválon: akkor Jane Campion Zongoraleckéje nyert.

A zsűri nagydíját megosztva hozta el Juho Kuosmanen Compartment No. 6 című alkotása, és a közkedvelt iráni rendező, Asghar Farhadi filmje, az A Hero. A további díjazottakról itt lehet tájékozódni.

Szécsényi Dániel

Szécsényi Dániel a Magazin és Kritika rovat szerkesztője. Kedvencei a morális kérdéseket feszegető filmek, a kamaradarabok és az igényes blockbusterek.

Podcast

Hirdetés

Hirdetés