Hírek

A 16. BuSho előzsűri karanténban zajlott

A 16. BuSho fesztiválnak már az előzsűri része szokatlan körülmények között zajlott: 2 héttel a nevezési határidő előtt kezdték bevezetni a koronavírus-járvány következtében a rendkívüli állapotot, ami az idei előzsűrinek pont a legjobbkor jött. Így a váratlan események következtében a megszokottnál talán kicsit még hosszabb előkészítést és mérlegelést követően készülhetett el a 16. BuSho fesztivál verseny- és panoráma programja

A BuSho fesztivál programja egyedülálló Magyarországon, mert ez az egyetlen fesztivál, ami kizárólag rövidfilmekkel foglalkozik.

Ha az idei év statisztikáit nézzük: A fesztivál ismét megközelítette az ezer nevezést, amelyeknek – mint mindig – a zöme ezúttal is fikciós anyag volt mintegy 150 animációs és 100 kísérleti film mellett.

A szervezők azonban azt is megjegyezték a fesztivál hivatalos honlapján, hogy az idei évben is számos nehezen bekategorizálható felvétel érkezett hozzájuk, amelyek jelentős részét diák, új média, zenei videók tették ki.

Egy fesztivál sokszínűségét az is mutatja, hogy mennyi helyről érkeztek a nevezések. Ha ilyen szempontból nézzük a számokat az idei évben a lista első fele a következőképpen alakult: 100 spanyol, 81 német, 65 francia és 61 magyar alkotást nézhettek meg a megújult előzsűri tagjai.

A leadott voksok alapján végül 23 országból 66 rövidfilm került versenybe, amiből 5 kísérleti, 15 animációs és 46 fikciós alkotás. 

A BuSho fesztivált eredetileg a hiánypótlás igénye hívta életre. A rendezvény az egyre szaporodó rövidfilmes társadalom számára kívánt bemutatkozási lehetőséget biztosítani, ezt a szerepét azonban már az első években kinőtte.

Minden évben 3 zsűri vesz részt a rendezvényen, az előzsűrit követően a nemzetközi zsűri mellett az Országos Diákzsűri is dönt a díjazottakról. A fesztivál díjai egy képzőművész által létrehozott alkotások, szobrok, amelyeket a nemzetközi zsűri ítél oda több kategóriában.

Az idei évben is, a már hagyományosnak mondható keretek között (versenyprogram, információs vetítések, fesztivál bemutatók) három helyszínen folynak majd a vetítések.

Mlinárik Mariann

Mlinárik Mariann

Mlinárik Mariann az ELTE-n szerzett MA diplomát filmelmélet és filmtörténet, illetve történelem szakokon. Érdekli a streaming platformok világa. Szívesen készít interjúkat. Szabadidejében fotózik, néhány képe az oldalon is látható. Imádja, ha beleköttök az írásaiba! mlinarikmariann@filmtekercs.hu

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya