Hírek

A Bosszúállók 100 milliónál is erősebben nyitott Kínában

A világ legnépesebb országában is tombol a Marvel-őrület: negyedóránként indítják a filmet; az összes mozijegy 99%-a Bosszúállók: Végjátékra megy.

A Disney akkorát kaszál a Bosszúállók: Végjáték filmmel, hogy az egyszeri újságíró már belefásul a rekordok sorolásába. Jóval érzékletesebb például leírni:

– Kínában az összes szerdai (azaz premiernapi) mozijegy 99%-a a Bosszúállók: Végjátékra kelt el;
– a kontinensnyi ország összes mozijában a vetítések 83%-át ez a film tette ki;
– a nagyobb mozik negyedóránként indítják a Bosszúállók vetítéseket;
– minden elővételi, premiernapi vételi rekordot megdöntött a film, némelyiket duplán; és
– bőven 100 millió dollár fölött fog zárni ennek az egyetlen napnak a bevétele Kínában (írja mindezt a Variety).

Számokban az eredmény: 39 ezer éjféli vetítés és aztán 219 ezer premiernapi vetítés; 9,3-as nézői értékelési átlag; 107 millió dollár összbevétel.

endgame

Egy becslés szerint a Végjáték félmilliárd dollár fölött zár majd Kínában, miután lejár a futásideje (külföldi filmek általában négy hétig maradhatnak vásznon, de a hatóságok egy-egy különösen jól teljesítő darabnak néha megengedik a hosszabbítást). Ezzel minden idők legjobban teljesítő külföldi filmje lenne az országban – de még így is csak negyedik a teljes mezőnyben, ugyanis három hazai gyártású film is megelőzi (a Wolf Warrior II., a The Wandering Earth és az Operation Red Sea). A korábbi csúcstartó külföldi film a The Fate of the Furious volt csaknem 400 millió dolláros teljesítményével.

A hihetetlen mozis érdeklődés természetesen megteremti a maga alvilágát is: egy teljes Végjáték kalózmásolat már fent van a torrentoldalakon; egy kínai moziból jutott ki, és kézikamerás felvétellel, remegő, ferde képpel és a kép fölött össze-vissza pörgő szöveges kaszinóhirdetéssel szolgálja a legalantasabb ízlésű otthoni nézők kedvét.

Egyes mozik is megpróbáltak nyerészkedni az eseményen: több mint ezer filmszínház számolt fel néhol brutális „kezelési költséget” a Végjáték jegyek mellé; ez a gyakorlat odáig fajult, hogy egy kiszivárgott hatósági rendelet szerint mindazoknak a moziktól, amelyek a tényleges jegyár 10%-ánál többet tettek rá „költségként” a végső árra, megvonták a film letöltésének jogát. Nem mintha az ár zavarta volna a premiernapi nézőket: amikor egy sanghaji mozi (ezúttal valódi tévedésből) 150 dolláros, azaz kb. negyvenezer forintos jegyárat állított be, a jegyek felét megvásárolták, mielőtt javíthatták volna a hibát.

A film csak pénteken nyit hazájában, az Egyesült Államokban, ahol úgyszintén minden előzetes rekordot elsöpört:

érdeklődést, jegyvásárlási számokat. A Box Office Mojo 300 millió dolláros hazai nyitóbevétellel számol (ami természetesen ismét csak rekord lenne; viszonyításként: kábé ennyibe került a teljes Gyűrűk Ura trilógia forgatása).

A film egyébként méltó a hírnevéhez: „nemcsak bátor, de nagyszerűen kimunkált (…) példaértékű történet- és karaktervezetés, az univerzumon belüli páratlan dramaturgia és látványvilág” – írtuk spoilermentes kritikánkban.

Havasmezői Gergely

Havasmezői Gergely

Havasmezői Gergely a Filmtekercs egyik alapítója. Történészként és újságíróként végzett, kommunikációs doktoriján dolgozik. Specializációja a film- és mozitechnika, a sci-fi és a társadalmi problémákkal foglalkozó filmek. A Tárca rovatot vezeti. havasmezoi@filmtekercs.hu

Weboldalunkon sütiket használunk.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez. Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk..