Hírek

A Bosszúállók 100 milliónál is erősebben nyitott Kínában

A világ legnépesebb országában is tombol a Marvel-őrület: negyedóránként indítják a filmet; az összes mozijegy 99%-a Bosszúállók: Végjátékra megy.

A Disney akkorát kaszál a Bosszúállók: Végjáték filmmel, hogy az egyszeri újságíró már belefásul a rekordok sorolásába. Jóval érzékletesebb például leírni:

– Kínában az összes szerdai (azaz premiernapi) mozijegy 99%-a a Bosszúállók: Végjátékra kelt el;
– a kontinensnyi ország összes mozijában a vetítések 83%-át ez a film tette ki;
– a nagyobb mozik negyedóránként indítják a Bosszúállók vetítéseket;
– minden elővételi, premiernapi vételi rekordot megdöntött a film, némelyiket duplán; és
– bőven 100 millió dollár fölött fog zárni ennek az egyetlen napnak a bevétele Kínában (írja mindezt a Variety).

Számokban az eredmény: 39 ezer éjféli vetítés és aztán 219 ezer premiernapi vetítés; 9,3-as nézői értékelési átlag; 107 millió dollár összbevétel.

endgame

Egy becslés szerint a Végjáték félmilliárd dollár fölött zár majd Kínában, miután lejár a futásideje (külföldi filmek általában négy hétig maradhatnak vásznon, de a hatóságok egy-egy különösen jól teljesítő darabnak néha megengedik a hosszabbítást). Ezzel minden idők legjobban teljesítő külföldi filmje lenne az országban – de még így is csak negyedik a teljes mezőnyben, ugyanis három hazai gyártású film is megelőzi (a Wolf Warrior II., a The Wandering Earth és az Operation Red Sea). A korábbi csúcstartó külföldi film a The Fate of the Furious volt csaknem 400 millió dolláros teljesítményével.

A hihetetlen mozis érdeklődés természetesen megteremti a maga alvilágát is: egy teljes Végjáték kalózmásolat már fent van a torrentoldalakon; egy kínai moziból jutott ki, és kézikamerás felvétellel, remegő, ferde képpel és a kép fölött össze-vissza pörgő szöveges kaszinóhirdetéssel szolgálja a legalantasabb ízlésű otthoni nézők kedvét.

Egyes mozik is megpróbáltak nyerészkedni az eseményen: több mint ezer filmszínház számolt fel néhol brutális „kezelési költséget” a Végjáték jegyek mellé; ez a gyakorlat odáig fajult, hogy egy kiszivárgott hatósági rendelet szerint mindazoknak a moziktól, amelyek a tényleges jegyár 10%-ánál többet tettek rá „költségként” a végső árra, megvonták a film letöltésének jogát. Nem mintha az ár zavarta volna a premiernapi nézőket: amikor egy sanghaji mozi (ezúttal valódi tévedésből) 150 dolláros, azaz kb. negyvenezer forintos jegyárat állított be, a jegyek felét megvásárolták, mielőtt javíthatták volna a hibát.

A film csak pénteken nyit hazájában, az Egyesült Államokban, ahol úgyszintén minden előzetes rekordot elsöpört:

érdeklődést, jegyvásárlási számokat. A Box Office Mojo 300 millió dolláros hazai nyitóbevétellel számol (ami természetesen ismét csak rekord lenne; viszonyításként: kábé ennyibe került a teljes Gyűrűk Ura trilógia forgatása).

A film egyébként méltó a hírnevéhez: „nemcsak bátor, de nagyszerűen kimunkált (…) példaértékű történet- és karaktervezetés, az univerzumon belüli páratlan dramaturgia és látványvilág” – írtuk spoilermentes kritikánkban.

Avatar

Havasmezői Gergely

Havasmezői Gergely a Filmtekercs egyik alapítója. Történészként és újságíróként végzett, kommunikációs doktoriján dolgozik. Specializációja a film- és mozitechnika, a sci-fi és a társadalmi problémákkal foglalkozó filmek.

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

Kilépve a karanténból, de még annak hatása alatt elkészítettük a VLOGtekercs Romantika és nevetés listáját! 12 olyan vígjátékot és-vagy romantikus filmet listáztunk nektek, amit azoknak is látniuk kell, akiket egyébként hidegen hagy valamelyik műfaj. Az egy tucat film között van tinikomédia, animációs film, kicsit alpári, vagy éppen visszafogottabb, de egészen abszurd mozi is, hogy az egész család kedvére válogathasson. Igyekeztünk az elmúlt húsz év filmterméséből válogatni, de volt néhány klasszikus darab, amit annyira a szeretünk, hogy muszáj volt feltennünk a listára. Ráadásul arra is figyeltünk, hogy mindegyik filmet megtaláljátok valamelyik hazai streaming-szolgáltatón!

Inkább elolvasnád?

 

  • Műsorvezetők: Németh Míra, Énekes Gábor
  • Vágó: Nagy Tibor
  • Főcím: Gyenes Dániel
  • Projektvezető: Nagy Tibor
  • Producer: Molnár Kata Orsolya