Podcast

Hirdetés

Hirdetés

Címlapon

Video

Kik a legújabb szereplők a streamingpiacon és vajon melyiküké a jövő? A VLOGtekercs második adásában folytatjuk a seregszemlét és egy kis jövendölgetéssel is készültünk!

Műsorvezetők: Németh Míra, Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya

A videó Tóth Nándor Tamás cikke alapján készült.

Hírek

A Disney nem gyárt már hagyományos egészestés rajzfilmeket

aranyhajÚgy tűnik, leáldozóban van a Disney stúdióban a hagyományos animációs filmek kora: nem készülnek többé kézzel rajzolt, kétdimenziós mozifilmek, és egyelőre nem is terveznek ilyen produkciókat.


A Walt Disney alapította stúdió vezetői a héten a részvényesek éves közgyűlésén Phoenixben számoltak be arról, hogy jelenleg a cég egyetlen animációs csoportja sem dolgozik filmvászonra szánt hagyományos, kétdimenziós rajzfilmen. Bob Iger stúdiófőnök ugyanakkor nem zárta ki, hogy a jövőben valamikor még visszatérhetnek ehhez az animációs stílushoz, amely olyan alkotásokkal tette híressé a vállalatot, mint a Hófehérke és a hét törpe, a Fantázia és a Bambi. Iger hozzátette, hogy kézzel rajzolt animációkat manapság csak a televízió számára gyárt a Disney.
Mint a The Guardian online cikke felidézte: a Pixar animációs stúdiót vezető John Lasseter − a kézzel rajzolt animáció megszállottja − a hagyományos rajzfilmek reneszánszát indította el pár éve a rajzfilmrajongók örömére. Amikor a Pixar 2006-ban a Disneyhez került, Lasseter a Disney animációs részének kreatív vezetője lett. A Volt című animációs film 2009-es londoni bemutatóján már arról beszélt, hogy számos olyan szakembert vett fel újra a stúdióba, akiket a kilencvenes években a számítógépes animáció térhódítása miatt küldtek el.
“A két dimenzió sajnos a fantáziátlan történetmesélés szinonimája lett. Általánosan elfogadott véleménnyé vált, hogy a közönségnek nincs szüksége a kézzel rajzolt filmekre, ami természetesen nevetséges állítás. Amikor beléptem, ismét elkezdtük felvenni azokat a művészeket, akiket a Disney elbocsátott” – mondta akkor Lasseter.
A stúdió 2010-ben A hercegnő és a béka című egész estés rajzfilmmel állt elő, de a produkció 267 millió dolláros kasszával zárult forgalmazása meg sem közelítette a Toy Story-féle Pixar-filmek sikerét. Az egy évvel később a mozikba került, szintén kézzel rajzolt Micimackót is hiába dicsérte a kritika, világszerte csupán 33 millió dollárért váltottak rá jegyet a nézők. Közben a Disney számítógéppel animált Volt című filmje 310 milliót, az Aranyhaj és a nagy gubanc pedig 590 millió dollárt keresett világszerte.
Bizonyos jelek mégis arra utalnak, hogy a Disneynél is van jövője a hagyományos rajzfilmes technikának. Egy amerikai blogger értesülésére hivatkozva a brit lap megosztotta olvasóival a pletykát, miszerint a Disney a Paperman című, idén Oscar-díjjal kitüntetett rövid animációjának technikáját alkalmazva egész estés animációt is tervez. A rövidfilm készítői ugyan számítógéppel dolgoztak, de a képeket nem modellezték, hanem kézzel rajzolták. Az is biztató hír lehet, hogy a Disney animációs részlege nyolchetes tanfolyamot tart a nyáron a kétdimenziós animációról – fűzte hozzá a The Guardian.

http://www.guardian.co.uk/film/2013/mar/07/disney-hand-drawn-animation

Weboldalunkon sütiket használunk.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez. Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk..