Hírek

A Fekete Párduc letaszította a Sötét lovagot

Fekete Párduc

A Fekete Párduc globális jegybevétele lehagyta A sötét lovag: Felemelkedés box office eredményét.

A Fekete Párduc, a Marvel legújabb sikersztorija számos rekord-közeli eredmény és elismerés után újabb mérföldkövet hagyott maga mögött: világszerte többet keresett jegybevételből, mint Christopher Nolan A sötét lovag: Felemelkedés című filmje.

Habár Nolan Sötét lovag-trilógiáját azóta is a valaha készült legjobb képregényfilmekként szokás emlegetni – és annyit még egy hírben is megjegyezhetünk, hogy minőségben messze felülmúlja a Marvel-univerzum bármely darabját –, a legutóbbi évek szuperhős-mániája egyre emelkedő box office eredményeket szállít. 2012-ben Nolan harmadik Batman-filmje szenzációs várakozásokkal nyitott, miután a 2008-as A sötét lovag forradalmasította a szuperhős-műfajt és addig sose látott Batman-mániát indított el, ám azóta a Marvel vette át a szuperhős-képregényfilmek terén a vezető szerepet futószalagon gyártott, meglepetést ritkán jelentő filmáradatával (amely éppen ebben az évben tetőzik a történetszálakat összefogó Infinity War film első részének érkezésével).

Fekete Párduc

alig egy hónap alatt több mint egymilliárd dollárt hozott a nemzetközi piacon, jelenleg 1,09 milliárdnál áll.

Mostanra minden idők 20. legnagyobb bevételű filmje lett és csupán a 33., amelyik átlépi a dollármilliárdos határt – írja a Variety. A film nemsokára megelőzheti a bevételi ranglista 19. és 18. helyezettjét is, mivel alig valamivel van mögöttük (ezek a Transformers: A kihalás kora és a Skyfall; az első helyezés viszont messze van: az az Avataré 2,7 milliárd dollárral).

Fekete Párduc, miközben negyedik hétvégéjén tartja a hazai (amerikai) box office első helyezést, Kínában is erősen nyitott: 53%-os piaci részesedéssel az első négy napban 72 millió dollárt fialt az ázsiai óriáspiacon. Egyelőre nem látszik jele, hogy bármelyik közelgő film letaszítaná a trónról: még az Alicia Vikander-féle Tomb Raidernek is csekély esélye lesz erre.

A Marvel-filmről nemrég jelentették be, hogy folytatást kap; ez nem meglepő egy ekkora sikertől. A Disney már azt is bejelentette, hogy a Fekete Párducot nevezni fogja az Oscar-díjra is többek közt a kedvező kritikai visszhang miatt.

 

Havasmezői Gergely

Havasmezői Gergely

Havasmezői Gergely a Filmtekercs egyik alapítója. Történészként és újságíróként végzett, kommunikációs doktoriján dolgozik. Specializációja a film- és mozitechnika, a sci-fi és a társadalmi problémákkal foglalkozó filmek.

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya