Hírek

A Jégvarázs 2. hatalmas bevétellel indít. Vajon felülmúlja az első részt?

Idén már öt Disney film termelt 1 milliárd dollár fölött; a Jégvarázs 2. lehet a hatodik.

Fantasztikus, 127 millió dolláros nyitóhétvégét jelentett a családos nézőközönség lelkesedése a Jégvarázs 2. számára az amerikai piacon – írja a Variety. Az utóbbi évek legrajongottabb animációs filmjének folytatása 4.440 moziban indult és

máris rekordokat döntött:

a legnagyobb bevétel novemberi animációs film számára; valamint a harmadik legnagyobb nyitóhétvége valaha egy animációs film számára (ebben megelőzi A Hihetetlen család 2. 182 millió dollárral és a Szenilla nyomában 135 millióval – és ha animációs filmnek vesszük a 2019-es Az oroszlánkirályt, akkor az is a maga 190 milliós nyitóhétvégéjével; így a negyedik lenne a film a soron). Továbbá a Jégvarázs 2. a valaha volt legerősebb nyitóhétvége a Walt Disney Animation stúdió számára (ha nem számítjuk ide a Pixar filmjeit), és nem mellesleg ez az első olyan animációs film, amit nem nyáron mutatnak be és mégis százmillió fölötti dolláros nyitóhétvégét termel.

Jégvarázs 2. sikerének ellenére november mégis gyenge hónapnak számít az amerikai hazai piacon: a jegyeladás 7%-kal múlja alul az előző évit.

Világszerte újabb 223 millió dollárt hozott a hétvége a Jégvarázs 2-nek, tehát a globális kezdőbevétel 350 millió dollárra rúg. Ez eddig a legnagyobb globális nyitóhétvége egy animációs film számára.

Az első Jégvarázs még mindig a filmtörténet legnagyobb bevételt elért animációs filmje 1,3 milliárd dolláros összebevételével (hacsak nem vesszük, ismét, animációs filmnek a 2019-es Az oroszlánkirályt, mert akkor az uralkodik a maga 1,66 milliárdjával). És mindenki, beleértve alighanem a teljes univerzumot, fejből tudja énekelni a Legyen hó dalt; ha pedig az embernek három évesnél idősebb gyereke van, akkor erről is álmodik. Ha a Jégvarázs 2. box office eredményei tartják a nyitóhétvége által megalapozott ütemet, akkor a folytatás a kissé kevésbé lelkes kritikák és nézői tetszésindex ellenére is jó eséllyel lekörözheti az első részt.

„Ártatlan, és az első részhez képest kevésbé harsány alkotás, de üres”írtuk a filmről.

* Javítás: a cikket 2019. 11. 26-án kiegészítettük az új Az oroszlánkirály adataival.

Avatar

Havasmezői Gergely

Havasmezői Gergely a Filmtekercs egyik alapítója. Történészként és újságíróként végzett, kommunikációs doktoriján dolgozik. Specializációja a film- és mozitechnika, a sci-fi és a társadalmi problémákkal foglalkozó filmek.

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A sorozatok lényege, hogy nincs meghatározott végük… Ezzel vitatkoznánk!

A 2010-es évektől folyamatosan nő a televíziós és streaming sorozatok száma, köztük pedig az előre meghatározott véggel rendelkező egyévados szériák, vagyis a minisorozatok is egyre nagyobb hangsúlyt kapnak. Nem tudod mi a különbség antológia-, mini- és limitált széria között? Akkor ez a te videód!

A VLOGtekercs stábja ebben a hónapban a minisorozatok formai jegyeit és történelmét járja körbe. Számos ismert és kevésbé ismert sorozatpéldával azokra a kérdésekre kerestük a választ, hogy miért éri meg a nézőnek minisorozatot nézni és milyen előnyei származhatnak az alkotónak a minisorozat formátumból.

Műsorvezetők: Németh Míra, Énekes Gábor

Vágó: Énekes Gábor

Főcím: Gyenes Dániel

Projektvezető: Nagy Tibor

Producer: Molnár Kata Orsolya