Hírek

A Kisasszonyokat egyre növekvő Oscar-gyanú lengi körbe

A Kisasszonyok már a 2020-as Oscar-gála előterében van? Oscar-gyanúról lehet olvasni számos fórumon Greta Gerwig új rendezésével kapcsolatban. A latolgatás átlépett egy újabb fázisba.

A SAG-AFTRA, az amerikai színészszakszervezet teltházas keddi vetítésén sokan várták kíváncsian, hogy mihez kezdett az indie-filmek kedvelt színésznőjének szerepét az utóbbi időben egyre inkább rendezői székre cserélő Greta Gerwig Louisa May Alcott klasszikus alapjával, aminek ez lesz a hatodik adaptációja a nagyvásznon. 

Greta Gerwig, a 2017-es öt Oscar-díjra jelölt Lady Bird író-rendezője igazi nagy neveket nyert meg a jól ismert alaphoz. Az előző filmjében is szerepet kapó Saoirse Ronan és Timothée Chalamet mellé Emma Watson, Meryl Streep, Florence Pugh és Chris Cooper is csatlakozott. Így több jelölésre is van esély a SAG-díj kapcsán.

Az idei a jelölteket, amelyekről egy filmes és egy televíziós bizottság dönt, melyek mindegyike – évente véletlenszerűen kiválasztott – 2500-2500 szakszervezeti tagból áll, december 11-én jelentik be.

Laura Dern, aki Marmee March szerepét formálja meg a filmben a forgatókönyvvel kapcsolatban a következőket nyilatkozta elöljáróban:

„Nagyon nyers, nagyon igaz, nagyon bátor, punk rock és igen, shakespeare-i.”

A Kisasszonyok legutóbbi adaptációja 1994-ben három Oscar-jelölésig jutott. Ám akkor  — a legjobb női főszereplő díjára esélyes Winona Ryder, a legjobb jelmeztervezésért jelölt Colleen Atwood és Thomas Newman a legjobb eredeti filmzenéért — végül nem vihetett haza szobrot.

A film premierje 2019. december 25-én lesz.

Mlinárik Mariann

Mlinárik Mariann

Mlinárik Mariann az ELTE-n végzett filmelmélet és filmtörténet, illetve történelem szakon. Érdekli a marketing, a reklám és a streaming platformok világa, specializációja a horror és a társadalmi problémákkal foglalkozó filmek. mlinarikmariann@filmtekercs.hu

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya