Hírek

A Laika alkotói minden eddiginél jobban hagyatkoztak a 3D-nyomtatásra

A stop motion animációs óriás, a Laika animációs mesterei legújabb projektjükben, A hiányzó láncszemben igyekeztek kiaknázni a 3D nyomdatechnológia kínálta új lehetőségeket.   

A jövő hónapban debütáló animációs kalandfilmmel a Laika minden eddiginél magasabbra helyezte a lécet. A hiányzó láncszem esetében az alkotóknak rövidebb idő alatt kellett részletesebb arckifejezéseket legyártani, ami áttörést hozhat a kifejezetten időigényes stop motion animáció területén.

A stúdió védjegyének számító, kézzel készített animációs eljárást nagyban felgyorsította a 3D-nyomtatás térnyerése. A 2009-es Coraline óta fáradalmas és lelkiismeretes munkával finomítják a karakterek arcjátékát, míg ekkor 20 000 egyedi arckifejezést használtak, a 2016-os Kubo és a varázshúrokhoz már 64 000 arcot gyártottak le, az idei A hiányzó láncszemben pedig nem kevesebb, mint 106 000-et.

A stúdió gyors modellezésért felelős igazgatója, Brian McLean úgy nyilatkozott az eljárásról, hogy elsőként a CGI-animátornak kell átnyálaznia az összes dialógust, majd a storyboardok alapján a számítógépen megtervezik a megfelelő arckifejezést. A Maya szoftveren épített arckifejezéseket miután jóváhagyta a rendező, a 3D nyomtató segítségével exportálják a valóságba.

A Laika legújabb projektje abból az evolucionista feltevésből indul ki, hogy a majmoktól származunk, ám a majom és ember között létezik egy láncszem, egy főemlős, ami összeköti a két fajt. A hiányzó láncszem szerint ezt szokták az emberek jetinek vagy nagylábnak hívni, a trailerből viszont kiderül, hogy a Zach Galifianakis hangján megszólaló kedves óriás leginkább a Susan nevet szereti. Az ő nyomába ered az elismerésre vágyó tudós, Sir Lionel Frost, aki pedig Hugh Jackman orgánumán szólal meg. A hiányzó láncszemet a ParaNormanért Oscar-díjra jelölt Chris Butler rendezi.

A filmet április 11-től láthatjuk itthon.

 

Avatar

Papp Atilla

Papp Atilla a Budapesti Corvinus Egyetem kommunikáció és médiatudomány szakán végzett, 2018 óta tagja a Filmtekercsnek. Akut celluloidfüggő, a százmilliós blockbustertől a filléres kísérleti filmig minden érdekli.

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya