Hírek

A Marvel legrosszabb nyitóhétvégéjén vagyunk túl

A Marvelek mindössze 47 millió dollárt termelt hazájában.

A Disney MCU sorozatának legújabb tagja, a Marvelek c. film nyitóhétvégéjére először 75-80 millió dolláros amerikai bevételt vártak, aztán a filmről terjengő rossz hírek (és a színészsztrájk) miatt leszállították a várakozást 60-65 millió dollárra, de a valóság ezt is alulmúlta: 47 milliót hozott a film az első hétvégéjén a hazai piacon ‒ írja a Variety.

Ez a nyitány a leggyengébb a Marvel-filmek történetében. A 15 év során bemutatott 32 korábbi film közül mindössze kettő nyitott 60 millió dollárnál kevesebb első hétvégés bevétellel: a 2008-as A hihetetlen Hulk (55,4M) és a 2015-ös A Hangya (57,2M).

Egy újabb szög a képregényfilmes univerzum koporsójában (…) Lendületes, fogyasztható kalandfilmként még úgy ahogy működik, bár az univerzum 33. egész estés alkotásánál pont ez a baj: már nem lehet soha igazán önálló darabként tekinteni rá. Ha nem tart a néző lépést, nem fogja érteni a részleteket és az összefüggéseket, sőt, komplett karakterek háttérsztorijából és motivációjából marad ki” ‒ írja kritikánk, rávilágítva a lényegre, amiről a bevétel kapcsán a világ filmes sajtója most cikkezik: lehetséges, hogy a moziközönség végre ráun a sablon-szuperhősfilmekre és a követhetőség érdekében a fél életedet megkövetelő filmes univerzum jelenségére.

A film a nemzetközi piacokon is alulteljesített: 51 piacról 63,3 millió dollárt szedett össze. Ezzel a globális összbevétele 110 millió dollár, miközben a Disney legalább 140 millió dollárra számított előzetesen. És még ez se lett volna kielégítő bevétel, akkor sem, ha teljesül: a film az MCU egy újabb zászlóshajójának készült és egyik feladata elvileg az, hogy a főszereplőt felépítse egy új ciklus középpontjának; a film gyártása körülbelül 220 millió dollárba került, marketingje pedig globálisan legalább újabb 100 millióba.

Még ha nem is lehet egyértelműen kijelenteni, hogy a nagyközönség kezd ráunni a szuperhősökre (dacára annak, hogy a ritka bukás nyomán sokan cikkeznek erről), az kétségtelen, hogy a Marvel szuperhős-filmjei legalább már nem számítanak biztos pénznyomdának a stúdió számára. A Disney égisze alatt a Marvel egységes mozi- és sorozat-univerzuma a másfél évtizedes eddigi futása során végig számíthatott a közönség szimpátiájára (audience goodwill: a jelenség, miszerint a leendő közönséged előre hisz abban, hogy a te produkciód jó lesz); lehetséges, hogy ez fordul most át ha nem is kimerültségbe, de vonakodásba a közönség részéről.

Havasmezői Gergely

Havasmezői Gergely a Filmtekercs egyik alapítója. Történészként és újságíróként végzett, kommunikációs doktoriján dolgozik. Specializációja a film- és mozitechnika, a sci-fi és a társadalmi problémákkal foglalkozó filmek.

Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
Mutasd az összes megjegyzést!