Hiába tett meg mindent a Disney, hogy a történet hazájában, Kínában is vonzó legyen az új Mulan, a film egyszerűen nem érdekli a kínai mozinézőket.
A kínai mozis piac erőse fellendült a járvány (valamelyes) elmúltával – még úgy is, hogy a mozik csak fele férőhellyel üzemelnek. A The Eight Hundred című hazai film például épp úton van minden idők tíz legerősebben teljesítő kínai bemutatója felé csaknem 400 millió dollárnyi jegyvásárlással. De a Disney Mulanja nem kap részt ebből a fellendülésből.
A Mulan alig több mint 23 millió dollárt keresett a nyitóhétvégén– írja a Hollywood Reporter. Márpedig a 200 millió dolláros költségvetésű szuperprodukciót, amely a Disney egyik nagy reménysége lenne még akkor is, ha a járvány nem sújtotta volna a moziipart, a kínai közönség számára éppúgy készítették, mint az amerikai számára. Liu Yiefei, a főszereplő sztárnak számít Kínában, csakúgy, mint a mellékszereplő Gong Li, Jet Li, Donnie Yen és mások.
Az előzetes várakozások legalább 30-40 millió dolláros nyitóhétvégéről szóltak – még a csöppet sem Kínára szabott Tenet is 30 millióval nyitott az előző hétvégén. Habár más országokban a Disney (többszöri halasztás után) végül a Disney+ streaming szolgáltatáson keresztül mutatta be a filmet, Kínában a várakozások miatt moziba küldte.
A The Wrap cikke három faktornak tulajdonítja a film vereségét: a politikai harcoknak, az erős versenytárs filmeknek és a kalózkodásnak. Érdemes megjegyezni azt is, hogy a film ellen erős tiltakozó hullámok is felcsaptak (habár nyilván nem Kínán belül): az egyik tavaly indult és az elmúlt hetekben újra feléledt bojkott-törekvés akkor indult el, amikor a főszereplő Liu Yiefei a hong-kongi tüntetéseket brutálisan leverő rendőri erőket éltette; a másik pedig akkor, amikor a nézők kiszúrták, hogy a stáblista végén a film készítői köszönetet mondanak olyan kínai hatóságoknak is, amelyek köztudottan szerepet vállalnak az ujgur kisebbség koncentrációs táborokba kényszerítésében.