Fókuszban Hírek

Az új Szárnyas fejvadász? – A Mute című film előzetese

Duncan Jones negyedik nagyjátékfilmjének, a sci-fi noir Mute-nak mától elérhető a hivatalos előzetese.

A film vállaltan  Hommage à Szárnyas fejvadász, és egyben egy spirituális folytatása a Moon című korábbi Duncan-filmnek. A Mute a közeli jövőben játszódik. Alexander Skarsgard, Paul Rudd, és Justin Theroux játszák a főszerepeket. Skarsgard alakítja a pultost, aki Berlinben, a vadul pulzáló városban él. Egy gyerekkori balesete miatt nem tud beszélni, és az egyetlen igazán jó dolog az életében a gyönyörű barátnője, Naadirah (Seyneb Saleh). Amikor Naadirah minden nyom nélkül eltűnik, Leo egyből kutatni kezd, és a város sötét bugyraiba vezeti őt.

Duncan korábbi alkotásai alapján az a rendező, aki bővelkedik mondanivalóban, de többet ígérnek munkái, mint amit végül ki tud hozni filmjeiből. A Mute szintén rendkívül ígéretes, erős atmoszféra teremtés, érzékenység árad az előzetesből. Szerencsére nemsokára megtudhatjuk, milyen lett a végeredmény! Addig is pár gondolat a korábbi filmjeiről.

Hold (2009)

A Hold az utóbbi évek egyik messze legjobb sci-fije. Jones ismét rávilágított arra az igazságra, hogy a science-fiction a legszabadabb és egyben legalkalmasabb műfaji keret arra, hogy az emberi természetről és a lélekről meséljen nekünk valaki. (Kulcsár Tamás)

Forráskód (2011)

Forráskód alapvető problémája, hogy a szellemes alapötlet egy ponton túl már nem fejlődik tovább, az időugrások ismétlésével a rendező úgy jár, mint a kutya, aki egy darab rongyon marakodik a gazdájával. A film szövete csak nyúlik és nyúlik, de a befektetett energiát maradéktalan siker aligha koronázza. Így volt ez már a Holdban is, csak a low-budget sci-fi esetében a veretesebben kidolgozott identitásválság illetve a valamennyi képkockából sugárzó direktori törődés ellensúlyozni tudta a mindinkább thrillerbe hajló cselekmény naivitását. (Kiss Tamás)

Warcraft: A kezdetek (2016)

Duncan Jones rendező igazán szívvel-lélekkel gyártotta a produkciót és elkerülte legalább a történetmesélés főbb csapdáit: a film nem laposodik el, nem esik szét; a karakterek hiányosságaik ellenére legalább kedvelhetők, az akció érthető. És ami a  nagy erénye: a film őszinte. Egy eszképista játék-fantasy, ami nem is mutatja magát többnek. Narratívája sablonos, de vállalja. (Havasmezői Gergely)

 

Keller Mirella

Keller Mirella az ELTE-n végzett filmelmélet és filmtörténet, illetve magyar nyelv és irodalom szakon. 2008 óta publikál, 2011-ben Országos Diákzsűri tag volt. Jelenleg egy tajvani egyetemen tanul. A Nagyítás rovatot vezeti. kellermirella@filmtekercs.hu

Weboldalunkon sütiket használunk.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez. Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk..