Hírek

A Napóleon váratlanul jól, a Kívánság rosszul teljesített a hétvégén

napoleon-2-Joaquin-Phoenix

Az amerikai hálaadás-napi hétvége meglepetést keltő eredményt hozott a mozipénztárakban: Napóleonra kíváncsibb volt a nép, mint a Disney új meséjére.

Mindenki meg volt győződve róla, hogy a Disney alaposan beharangozott új animációja, a stúdió fennállásának századik évfordulóját ünneplő Kívánság (Wish) aratni fog a mozik szempontjából igen fontos hálaadás-napi hétvégén az Egyesült Államokban, de meglepetésre csupán a harmadik helyen végzett, Ridley Scott Napóleonja is megelőzte ‒ írja a The Hollywood Reporter.

Összességében a 2023-as hálaadásnapi bevételek bő 40 százalékkal vagy még többel nőttek tavalyhoz képest,

de még mindig elmaradtak a járvány előtti időkhöz képest (a bevételek 34 százalékkal csökkentek 2019-hez viszonyítva).

Az amerikai hálaadás-napi box office győztese Az éhezők viadala előzményfilm, az Énekesmadarak és kígyók balladája lett: nagy előnnyel vezette a hazai listát a szerdától vasárnapig tartó ötnapos hétvégén a becsült 42 millió dolláros bevételével. A hálaadás előtti hétvégén bemutatott film vasárnapra közel 100 millió dolláros hazai összbevételt, globálisan pedig 197,3 millió dollárt szerzett.

napoleon-4-Joaquin-Phoenix

Mindenki meglepetésére Ridley Scott új történelmi eposza, a Joaquin Phoenix főszereplésével készült Napóleon megelőzte a Kívánságot, és a második helyen végzett; a demográfiai adatok alapján ez nagyrészt az idősebb férfi korosztály érdeklődésének köszönhető. A Joaquin Phoenix főszereplésével készült történelmi film öt nap alatt 32,5 millió dolláros becsült bevételt ért el.

Ridley Scott eposzának fényes eredménye az Apple mozis ambícióinak győzelme is:

a film jóval a felnőtt drámáktól várt szint fölött teljesített (és világszerte is győzedelmeskedett a csatatéren: globálisan 46,3 millió dollárral az első helyen nyitott), úgy, hogy még mindig emlékezetes az Apple Original Films másik nagy győzelme, a Scorsese rendezte Megfojtott virágok is. Teljes egészében az Apple finanszírozta mindkét filmet, és természetesen mindkettőnek jelentős Oscar-ambíciói is lesznek; a Napóleon esetében a Sony volt az Apple globális forgalmazási és marketingpartnere, a Scorsese-film esetében a Paramount.

A Kívánság, a Disney eredeti története (nem kapcsolódik hozzá IP) az öt nap alatt 31,7 millió dollárt keresett, és ezzel a 3. helyen végzett. Az ünnepek előtt a film 45-50 millió dolláros nyitást és első helyet valószínűsítettek. Talán nem is baj: „A stúdió profitéhsége ezúttal is túlmutat a mozin és az ünnepélyes századik évforduló csak egy ürügy arra, hogy egy újabb film figuráit árulhassák a boltokban (…) eredetiség hiányában annyit ér, mint halottnak a csók” ‒ írtuk kritikánkban.

Havasmezői Gergely

Havasmezői Gergely a Filmtekercs egyik alapítója. Történészként és újságíróként végzett, kommunikációs doktoriján dolgozik. Specializációja a film- és mozitechnika, a sci-fi és a társadalmi problémákkal foglalkozó filmek.

Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
Mutasd az összes megjegyzést!