Hírek

A „pop kaméleonja” jelmezei kelnek életre a David Bowie kosztümjeit bemutató különleges összeállításban

Aki rajong David Bowie-ért, nem akármilyen látványban részesül, ha rákattint a New York Times most közzé tett kiterjesztett valóságos, 360 fokos, 3D-s oldalára!

David Bowie hatszoros Grammy-díjas brit zenész öt évtizedet átívelő pályafutása során többször újította meg zenéjét, új zenei trendek előfutárává válva ezzel. Művész volt ő a javából, s tehetsége nem korlátozódott egy művészi ágra, – éppúgy volt zenész, színész és festő, mint divatdiktátor. Laurie Anderson, aki Bowie munkatársa is volt hosszú ideig, úgy emlékszik rá, mint aki mindig nagyon vidám, és szeret örömet szerezni másoknak is a játékosságával. Zenei újításait külsejének és személyiségének megváltoztatásával is ötvözte, kiérdemelve ezzel a „pop kaméleonja” elnevezést. A Ziggy-korszaka után Bowie szinte minden új albumához új külső és alterego tartozott, koncertjei pedig színházi előadásokhoz hasonlítottak. Játékos kedvének kifejeződése nyilvánult meg extravagáns megjelenésében is: a buggyos-csíkos japán varázslónadrágokban, a Freddie Burretti által készített, ikonikus villámos űrkosztümben, az Ashes to Ashes Natasha Korniloff féle szettjében.

Volt tehát miből válogatni a New York Times David Bowie 3D anyag összeállítóinak. Ezek a kiterjesztett valóságban megjelenő a jelmezek a bombasztikus látványon túl, rávilágítanak arra is, David Bowie hogyan bontja le a nemek közötti korlátokat és a társadalmi normákat.

A zenész New York Times-beli megjelenítése telefonos applikációra van optimalizálva, az újabb iPhone-okon, iPadeken és Android telefonokon érhető el, de nagyobb képernyőre is kivetíthető.

 

Címkék

Argejó Éva

Argejó Éva szociológiát és filozófiát tanult az ELTE-n, a Magyar Televízió kulturális műsorának (Múzsa) szerkesztője volt, jelenleg az Állambiztonsági Szolgálatok Történeti Levéltárának munkatársa. Specializációja a társadalmi dráma, a sci-fi, a fantasy és a thriller.

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com