Hírek

A Sonic tarol a pénztáraknál

Amit senki se hitt volna: az újratervezett Sonic, a sündisznó videójáték-rekordot állított be.

A videójáték-adaptációk között minden idők legerősebb nyitását produkálta a Sonic, a sündisznóírja a The Hollywood Reporter. Hazájában három nap alatt 58 millió dollárt keresett; a négynapos nemzeti ünnepre előrevetítve pedig 70 milliót is behozhat; mindkettő rekord egy videójáték alapján készült film számára (a legutóbbi rekorder a tavalyi Pikachu, a detektív volt 54 millió dollárral három napra).

Sonic diadala azért meglepő, mert a film hangos rajongói felháborodás közepette kezdte útját: amikor a kis kék CGI-lény első dizájnját bemutatták, csaknem akkora utálat övezte, mint később a Macskák vizuális horrorját. A Paramount stúdió és a rendező Jeff Fowler azonban hallgatott a tömegre (ellentétben a Macskák alkotóival) és újratervezte a címszereplőt. Az eredmény őket igazolja – még akkor is, ha a film premierjét novemberről februárra kellett emiatt eltolni.

Sonic sikere a stúdió számára is nagy megkönnyebbülés. A Paramount ugyanis gyászos 2019-et zárt; odahaza alig több mint félmilliárd dollárt hozott be egész évben (mostanában a Disney bármelyik random szuperhősfilmje megugorja ezt önmagában is) és egyetlen filmje sem lépte át még a 100 millió dollárt sem az amerikai mozikban. A Rocketman nemzetközi szinten ugyan csaknem 200 milliót keresett, de a nagy reménységek, a Gemini Man és a Terminátor jócskán alulteljesítettek minden fronton.

Sonic bevétele és a cuki főhős persze nem jelenti, hogy minőségileg kiemelkedő műről lenne szó: „unott panelek egymásra pakolása (…) a „filmművészeti” mértani középszer iskolapéldája” – írtuk a filmről. A Rotten Tomates portálon mindössze 63%-on áll a film. Azonban pontosan ez a középszer, no és a vele érkező elkerülhetetlen franchise-indítás az a döntés, ami segíthet a Paramounton. A februári bemutató is helyes dátumnak bizonyult; egészen márciusig nincs ugyanis olyan gyerekeknek is szóló film az amerikai mozikban, ami vetélytárs lenne. A legfontosabb döntés azonban az újratervezés volt; és könnyen lehet, hogy a leckére felfigyelnek a CGI szereplőkkel próbálkozó alkotók a jövőben.

Havasmezői Gergely

Havasmezői Gergely

Havasmezői Gergely a Filmtekercs egyik alapítója. Történészként és újságíróként végzett, kommunikációs doktoriján dolgozik. Specializációja a film- és mozitechnika, a sci-fi és a társadalmi problémákkal foglalkozó filmek. A Tárca rovatot vezeti. havasmezoi@filmtekercs.hu

FM ‘tekercs Podcast

Hirdetés

Hirdetés

Weboldalunkon sütiket használunk.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez. Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk..