Hírek

Alan Horn szerint egyáltalán nem monopolizál a Disney

A Walt Disney Studios elnöke, Alan Horn szerdán a Variety vendége volt a Business Managers Breakfastön, Beverly Hillsben. Horn beszélt többek közt a frissen indult streamingszolgáltatásukról, és arról, hogy miféle átjárás lehet aközött és a mozivászon között. Emellett a monopóliumvádakkal szemben is a stúdió védelmére kelt.

A héten elindult a Disney+ és ezzel a Walt Disney is beszállt a streamingszolgáltatók versenyébe – ezt ebben a cikkünkben elemeztük alaposabban. A Disney szolgáltatója látványos rajtot vett: a saját bevallásuk szerint az első napon 10 millió feliratkozót regisztráltak. Szép szám, pláne, hogy a szolgáltatás még nem is érhető el a világon mindenhol.

Többek közt erről is beszélt szerdán Alan Horn a Variety Business Managers Breakfastön. Horn hét éve a Walt Disney elnöke, és korábban dolgozott a 20th Century Fox és a Warner Bros. vezetőségében is, de a leghíresebb talán azzal lett, hogy tavaly ő rúgta ki James Gunn rendezőt annak évtizedes tweetjei miatt. Ahogy akkor, úgy Horn most is a stúdió védelmére kelt, ezúttal a monopóliumvádak ellenében.

A Walt Disney által birtokolt céghálózat óriási:

a populáris kultúra olyan résztvevőit birtokolják, mint a Marvel, a Star Wars, a Pixar és még sorolhatnánk. Ez nem bizonyult elégnek, hiszen a Disney a Fox háza táján is feltűnt, ráadásul az amerikai versenyhivatal nem talált kivetnivalót az akvizícióban. Ez a lépés nemcsak a szakembereket, hanem a mozilátogatókat is gyanakvással töltötte el: a Disney épp most alakítja ki az egyeduralmát. És erről nem csak a mozitermek esetében beszélhetünk. A Fox-felvásárlás után a Disney-hez került például a stúdió Hulu-részesedése is, ami felveti a kérdést, hogy a Disney+ versenye mennyire is lehet tisztességes.

A Variety főszerkesztőjével, Claudia Ellerrel folyatott beszélgetés alapján Horn tökéletesen tisztában van azzal, hogy kiemelt helyet foglal el a Disney a filmvilágban. Szerinte ez azért van, mert „az emberek elmennek a moziba és pénzt adnak, hogy megnézzék a mi filmjeinket. Tudom, hogy a piac részesedésének óriási szeletét élvezzük, de ezért nem fogok bocsánatot kérni.” Kiemelte, az ő dolga az, hogy a legjobb irányba terelgesse a Disney égisze alatt készülő, egymástól igenis eltérő alkotásokat. Ezzel együtt azt is leszögezte, nem kell a Fox-filmek „disneysítésétől” félni, azok maradnak továbbra is „R-kategóriásak és Oscar-nyertesek”.

Horn régóta a pályán van, és szerinte még nem voltak akkora változások a filmiparban, mint manapság.

A jó filmek gyártása még sosem volt ennyire fontos” – mondta. Szerinte ebben a versenyben csakis a kiválóság hajszolásával lehet fennmaradni, és ezért számára sincs soha túl kicsi feladat.

Claudia Eller a Disney+ működési modelljéről is kérdezett. Jelenleg a képlet egyszerű: mindazon filmek, amelyeket a Disney moziba küld, előbb-utóbb itt is elérhetőek lesznek. Eller arra volt kíváncsi, hogy visszafelé is gondolkodnak-e. Horn nem zárkózik el az ötlettől, mondván: „A The Mandalorian máris hatalmas durranás, így, ha igény támad rá, lehet, hogy alkotunk belőle egy két és félórás mozifilmet vagy ilyesmit.” Ugyanakkor hozzátette, hogy a Disney megfontolt stratégiát követve vágott bele a streamingbe, tehát okkal választotta ezt a platformot egyes alkotásoknak a mozivászon helyett.

Vida László

Vida László

Vida László a Debreceni Egyetem kommunikáció- és médiatudományi szakának újságíró specializációján végzett. Szakterülete a sci-fi, a fantasy, a képregényfilmek és bármi, aminek videojátékokhoz van köze.

FM ‘tekercs Podcast

Hirdetés

Hirdetés

Címlapon

Video

Kik a legújabb szereplők a streamingpiacon és vajon melyiküké a jövő? A VLOGtekercs második adásában folytatjuk a seregszemlét és egy kis jövendölgetéssel is készültünk!

Műsorvezetők: Németh Míra, Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya

A videó Tóth Nándor Tamás cikke alapján készült.

Weboldalunkon sütiket használunk.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez. Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk..