Hírek

Alex Kurtzman rendező 5 év után elmondta, mit gondol A múmia hibáiról

sofia_boutella_a_mumia_the_mummy_2017

Alex Kurtzman rendező egy podcastben beszélt A múmia forgatása során elkövetett hibáiról és arról, mit tanult mindezekből.

Minden rendezőnek jogában áll egy rossz filmet készíteni – szól a filmes közhely, és a filmrendezők vissza is élnek ezzel a lehetőséggel. A 2017-es A múmia megjelenése rajta van a legrosszabb filmes listákon. Bár anno a miénkről lemaradt (ez csakis az „erős” mezőnynek volt köszönhető), mi sem gondolunk szívesen vissza rá. Kritikusunk írta, „A múmia sötét dögunalom: szürkeségbe mosódó kaotikus történet, látvány és kalandok nélkül, tét és karakterek nélkül”.

5 év után a film rendezője is tisztábban látja a hibákat, és most Alex Kurtzman elmondta, mit tanult A múmia bukásából.

A film bűnbakjának gyakran a főszereplő/producer Tom Cruise-t jelölik meg. Ő (ahogy általában) minden aspektusban kivette a részét a film készítéséből. Ugyanakkor Alex Kurtzman sem úszta meg az ujjal mutogatást, a rendező azóta nem készített nagyjátékfilmet. Ezúttal a The Man Who Fell To Earth című sorozatát promotálta egy podcastben, mikor a Universal film tapasztalatairól is beszélt – szúrta ki a DarkHorizons.

„Aláírom azt a mondást, hogy a sikereidből semmit, a kudarcaidból pedig mindent megtanulsz. Ez volt életem legnagyobb kudarca szakmailag és személyesen is. Kismillió dolog van, amit bánok, de számos ajándékot is adott, ami elmondhatatlanul szép. Nem voltam rendező, amíg el nem készítettem ezt a filmet, és nem azért váltam azzá, mert jó munkát végeztem, hanem épp ellenkezőleg. Hálás vagyok ezeknek a hibáknak, mert azok erősítettek meg, és azok miatt váltam tisztább filmkészítővé” – mondta a rendező.

Kurtzman az utóbbi időben kisképernyős fronton dolgozott, és azokban is inkább producerként. A filmkészítőt kis túlzással nevezhetjük a modern Star Trek keresztapjának is, író és producer a Lower Decks, Prodigy, Picard, Discovery és Strange New Worlds sorozatokban.

A Universal A múmia után változtatott gigászi univerzumépítő stratégiáján és kisebb, önmagában álló filmekre koncentrált. Ilyen volt az Elisabeth Moss főszereplésével készült A láthatatlan ember, ami kiváló kritikákat hozott a stúdiónak.

Nagy Tibor

Nagy Tibor jelenleg az ELTE-n tanul Filmtudomány mesterszakon. Kedvenc műfajai a klasszikus hollywoodi gengszter- és westernfilm. Különös figyelmet fordít az izraeli filmekre és a vallási témákra.

Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
Mutasd az összes megjegyzést!