Hírek

Nincs többé 20th Century Fox – Átírta a Disney a felvásárolt stúdió nevét

71 milliárd dollárért vásárolta meg tavaly a Disney a 20th Century Fox stúdióját, most pedig saját elképzelésük szerint alakítják át.

Az elmúlt 85 évben a mozinézők hozzászokhattak a fanfárokkal tarkított intróhoz, melyben épületként tornyosul a 20th Century Fox logója az óriásvásznon. Olyan filmek, mint A muzsika hangja, A nyolcadik utas: a Halál, sokáig a Csillagok háborúja-sorozat, és még többszáz produkció előtt láthattuk az ikonikus képet. Ám ez a jövőben megváltozik.

A Disney ugyanis bejelentette, hogy elhagyja a „Fox” kifejezést a vállalat nevéből. Ezúttal 20th Century Studiosként hivatkoznak a stúdióra, az art house produkciós cégük,

a Fox Searchlight pedig Searchlight Picturesként folytatja tovább.

Ezzel a döntéssel feltehetően a Disney azt igyekszik elkerülni, hogy a jogilag nem alá tartozó, de a Fox Corporation korábbi részét képző alcégekkel összemossák. Ilyen a Fox Entertainment, a Fox Sports, illetve a Fox News, mely híres republikánus állásfoglalásáról – és az utóbbi években szexuális zaklatásairól.

Többek szerint ezzel egy hollywoodi éra végéhez érkeztünk, hiszen a 20th Century Fox név nagy múltra tekint vissza. 1935-ben alakult, a Twentieth Century Pictures és a Fox Studios fúziójával, és azóta az egyik legismertebb filmes ikon világszerte.

Az új feliratokat először februárban tapasztalhatja a közönség.

A Searchlight Picturest a Downhill című filmnél, mely Ruben Östlund Lavinájának feldolgozása Julia Louis-Dreyfussal és Will Ferrellel. Pár héttel azután pedig egy Harrison Ford főszereplésével készült kalandfilm, A vadon hívó szava elején lesz látható a 20th Century Studios logója.

Szécsényi Dániel

Szécsényi Dániel

Szécsényi Dániel a Ráadás és Moziban rovat szerkesztője. Kedvencei az életszagú, morális kérdéseket feszegető filmek – az igényes blockbusterek mellett.

FM ‘tekercs Podcast

Hirdetés

Hirdetés

Weboldalunkon sütiket használunk.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez. Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk..