Hírek

Augusztusra csúszik az új Wonder Woman

Az új Scooby-Doo rajzfilm, egy musical és thriller elhalasztásáról is döntöttek a Warnernél.

Augusztus 14-re időzítik a Wonder Woman 1984 premierjét az eredeti júniusi dátum helyett – döntöttek tegnap a Warner Bros. stúdió fejesei. A második Wonder Woman film az év egyik legjobban várt mozija, az első rész pár éve a DC-univerzum legsikeresebbje volt hazájában bevételi szempontból. A stúdió ragaszkodott a szélesvászonhoz, más terveikkel ellentétben az 1984 esetében elképzelhetetlen, hogy ne mozikban mutassák be először – nyilatkozta a cég vezetője a Varietynek.

Az augusztusi időpont azért érdekes, mert ekkor lett volna az Aquamannel és a Halálos iramban 7.-tel kasszát robbantó James Wan rendező új filmjének premierje. A Malignantról egyelőre nem sokat tudni, a történetéből szinte semmi nem szivárgott ki, az biztos, hogy thriller lesz. És az is, hogy az eredeti tervekkel ellentétben nem augusztus 14-én lesz a premierje, de hogy mikor (és hogy milyen platformon), az egyelőre bizonytalan.

A Warner persze nem csak a Wonder Womannel készült a nyári szezonra. Az In the Heights című musicalt június 26-ra időzítették, most arról döntöttek, hogy ezen a napon nem mutatják be, de az új dátum még nem ismert. A Scooby-Doo karaktereket animációs formába öntő Scoob május 15-ről csúszik el, és mint az előző két filmnél, itt sem lehet tudni a premier új időpontját.

A Warner döntése azt predesztinálja, hogy még júniusban is sötétek lesznek a mozitermek az Egyesült Államokban,

a stúdiónál legalábbis így kalkulálnak. Eközben Kínában már 500 mozi újra kinyitott, azonban az érdeklődés rendkívül lanyha volt – mindössze 10.000 dollár bevételt realizáltak múlt hétvégén, ez mozinként nagyjából 6000 Ft-ot jelent. A moziipart sújtó válságból való kilábalás ez alapján sokkal nehezebb lesz, mint azt az iparági szereplők korábban gondolták.

Avatar

Tóth Nándor Tamás

Tóth Nándor Tamás külpolitikai és kulturális újságíró volt. A kettő metszetéből alakult ki filmes specializációja: a politikai témájú és a társadalmi változásokat feldolgozó filmek, valamint a Mediterrán-térség, Németország és Latin-Amerika filmművészete. A Filmtekercs Egyesület pénzügyi vezetője. [email protected]

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A sorozatok lényege, hogy nincs meghatározott végük… Ezzel vitatkoznánk!

A 2010-es évektől folyamatosan nő a televíziós és streaming sorozatok száma, köztük pedig az előre meghatározott véggel rendelkező egyévados szériák, vagyis a minisorozatok is egyre nagyobb hangsúlyt kapnak. Nem tudod mi a különbség antológia-, mini- és limitált széria között? Akkor ez a te videód!

A VLOGtekercs stábja ebben a hónapban a minisorozatok formai jegyeit és történelmét járja körbe. Számos ismert és kevésbé ismert sorozatpéldával azokra a kérdésekre kerestük a választ, hogy miért éri meg a nézőnek minisorozatot nézni és milyen előnyei származhatnak az alkotónak a minisorozat formátumból.

Műsorvezetők: Németh Míra, Énekes Gábor

Vágó: Énekes Gábor

Főcím: Gyenes Dániel

Projektvezető: Nagy Tibor

Producer: Molnár Kata Orsolya