Hírek

Az Amazon megvenné az MGM stúdiót

Őrült nagy merger van kilátásban, ha a világ egyik legnagyobb cége megveszi a világ egyik jelentős stúdióját.

Az Amazon eddigi legnagyobb szórakoztatóipari lépése lehet készülőben, nagyobb a saját tartalomszolgáltónál és A Gyűrűk Ura sorozatnál is: egy bennfenntes információi szerint a cég meg szeretné vásárolni Hollywood egyik nagy stúdióját, a Metro Goldwyn Mayert – írja a The Wrap.

Az ár 7 és 10 milliárd dollár között alakulhat, a tárgyalásoktól függően.

Az MGM állítólag már januárban felbérelte a Morgan Stanley és LionTree LLC cégeket a vásárlás lebonyolításával. Ám egyik fél sem hajlandó megerősíteni a hírt: pletykáknak és spekulációnak minősítették (ami ebben a szakaszban természetes).

Az MGM ma már nem számít a legnagyobbnak Hollywoodban, de tekintélyes történelme van (hányszor láttad már az ordító oroszlánt?) és hatalmas filmes és tévés archívuma. Övé az egyik amerikai prémium kábeltévé-hálózat, az Epix is. Úgyszintén övé a James Bond franchise és az érkezőben lévő Bond 25 film is, valamint a Rocky franchise (ide értve a Creed filmeket), A szolgálólány meséje sorozat, a Vikingek, és két nagy reality: a Survivor és a The Voice. Négyezer mozifilm és 17 ezer órányi tévéműsor dagasztja továbbá az archívumot.

A közelmúlt nagy összeolvadásainak tekintetében egyáltalán nem lenne meglepő a lépés egyik fél részéről sem. Miközben az erőteljesebb stúdiók (pl. Disney) és a feltörekvő tech-alapú cégek (pl. Netflix) dominálni szeretnék a streaming piacot (ami pedig önmagában arra tör, hogy dominálja a teljes mozgóképes szórakoztatóipart), a lemaradó vagy csak vénebb stúdiók gyorsan, könnyen megszerezhető tartalomforrásként szolgálhatnak a streaming szolgáltatók számára: mindjárt más úgy elindítani egy új platformot, hogy – például – Hollywood egyik legrégebbi stúdiójának összes műve elérhető rajta.

Ezzel együtt azonban a piacot az erős verseny és a frusztráció jellemzi: egy új piaci rend kialakulásának hajnala. Egy nemrég közölt felmérés (és a józan ész) szerint a felhasználók igen elégedetlenek azzal, hogy a verseny jelen állásában túl sok streaming szolgáltatásra kellene egyszerre előfizetniük, mert még a legérdekesebb tartalmak is annyifelé darabolódnak szét, és ez inkább kalózkodásra, semmit újabb előfizetésekre csábítja őket – és a Z generáció számára a film amúgy is sokkal kevésbé vonzó szórakozás eleve. A verseny tehát csak éleződhet: egyre kevésbé lelkes közönségért egyre töb szolgáltató által.

Havasmezői Gergely

Havasmezői Gergely a Filmtekercs egyik alapítója. Történészként és újságíróként végzett, kommunikációs doktoriján dolgozik. Specializációja a film- és mozitechnika, a sci-fi és a társadalmi problémákkal foglalkozó filmek.

Podcast

Hirdetés

Hirdetés