A Universal új vizekre merészkedett, ezt pedig az amerikai moziláncok legnagyobbika, az AMC nem hagyhatja.
Már többször értekeztünk arról, milyen módon változik meg a filmipar a világjárvány hatására. A mozik bezártak, a premiereket jórészt eltolták, ám vannak olyan stúdiók, amik alternatív filmforgalmazással kísérleteztek. Ilyen volt a Universal is, aki ahelyett, hogy szomorúan kivártak volna, térítéses VOD-szolgáltatáson tették közzé filmjeiket. A láthatatlan ember, az Emma és a Vadászat így válhatott elérhetővé az otthonokban, a húsvéti ünnepekre belőtt animációs filmjüket, a Trollok a világ körült pedig eleve interneten debütálták.
A vállalkozás pedig meglepően sikeres volt. Sokan vásárolták meg limitált időre a Trollok folytatását: három hét alatt 100 millió dollárt kaszált az amerikai piacon. Viszonyításképp az első rész alig kaszált többet ennyi idő alatt a maga 154 milliójával.
Nincs min nevetni – A középműfaj halála, avagy Hollywood végnapjai
Jeff Shell, az NBCUniversal vezérigazgatója ezért azt nyilatkozta, hogy a képzeletüket túlszárnyaló eredmények hatására a jövőben párhuzamosan, moziban és VOD-on is közzétennék filmjeiket. Erre rágott be az AMC mozihálózat feje, Adam Aron, aki
nyílt levélben jelentette be, hogy többé nem fogják a Universal filmjeit műsorra tűzni.
Komoly lépés ez egy mozihálózat vezetőjétől, hiszen ha a stúdiók úgy döntenek, az embereket érdemes otthon tartani, hogy megnézzék a filmjüket, az veszélyezteti a filmszínházak létét. A mozik hanyatlásának tendenciáit elemző cikkünkben erről részletesebben is írunk.
A nyílt levélre már válasz is érkezett a Universaltól, ahol kifejtették, hogy céljuk odavinni a filmet, ahol az emberek megnézik. Karantén idején az otthonokba, járvány hiányában a mozikba – ez azonban az ő saját döntésük. Emellett kifejezték csalódottságukat ezzel a nyílt támadással kapcsolatban. A Collider oldalán teljes egészében olvasható mindkét levél.