Hírek

Az AMC többet kért a Batmanért, mint más filmekért – hatalmas változás a mozipiacon

batman robert pattinson

Az AMC Enertainment bevezette a differenciált mozijegyárat a Batman vetítésein, azaz a nézőcsalogató filmekért mostantól többet kell fizetnünk.

Robert Pattinson Batman filmje óriási bevételeket generál Amerikában és idehaza is. A Warner Brothers filmje a világjárvány kitörése óta ritkán látott bevételt hozott a stúdiónak az első hétvégén és a magyar mozikban is a denevérjelmezes igazságosztóra ültek be a legtöbben: több mint 74 ezer ember (Filmforgalmazók Egyesülete adatai alapján). Előre lehetett tudni, hogy a Batman kapcsán rekordokat döntögető érdeklődésre kell számítani, emiatt

Véleményed van a cikkről vagy a filmről? Írd meg nekünk kommentben!

az AMC Entertainment, az USA legnagyobb mozihálózata úttörő módon felárazta a filmet más produkciókkal szemben, amiket azonos időben játszottak.

A Variety írja, hogy az AMC 1, vagy akár 2 dollárral (350-700 forint) többet kért a nézőktől, mint más filmek esetében. Az ár nem tűnik kimagaslónak, a tendencia mégis aggasztó. Eddig fix árú volt minden film a jegypénztáraknál (idehaza is), a differenciált értékesítés ezt örökre megváltoztathatja. Ez azt jelentené, hogy a blockbusterekért többet fog fizetni a néző, ha azt az elsők közt akarja látni. Ha az AMC ragaszkodik a tervéhez, akkor a Morbius, a Doktor Strange következő kalandja, a sokat halogatott Top Gun: Maverick, de a Jurassic World harmadik része is drágább lesz a többi filmnél.

Azt egyelőre nem tudjuk, hogyan vált be a vállalat kísérlete, az ugyanis eddig nem közölt adatokat a jegyárak és a részvételi számok összefüggésében.

A szakértő azonban azt mondja, számítsunk rá, hogy ezentúl a blockbusterekért többet kell majd fizetni.

A moziüzemeltetők már hosszú ideje differenciálni akarták az áraikat (például a videójátékok árának szórásához hasonló módon), és a pandémiából való kilábalás megadta kezdő lökést. A filmszínházak még mindig nem épültek fel teljesen a történelmi kiesés okozta sebekből, ráadásul a streaming is mumusként áll előttük. Emiatt érthető, hogy minden dollár számít. Ráadásul a fanatikus képregényrajongók észre sem veszik az egyetlen dolláros árkülönbséget, ha készek kifizetni akár 16-ot (5600 forint) kedvenc hősükért. A moziknak innentől az a feladatuk, hogy kitapasztalják azt az áremelkedést, ami kellő plusz bevételt hoz a nézőszám zuhanása nélkül. Egy csak a statisztikákban létező átlagos néző kb. másfél dollárral hajlandó többet fizetni. A bevételnövekedés matematikai határa viszont némely filmnél 5 dollár (1800 forint) is lehet.

Magyarországon egyelőre semmi nyoma annak, hogy hasonló árkülönbséget vezetnének be a mozik. (Elég szörnyű a különböző filmszínházak közötti 500 forintos különbség is.) Ha viszont Amerikában gyökeret vet a teljesen új módszer, idehaza is számíthatunk változásra. A kérdés mindnyájunknak ugyanaz: mennyivel vagy hajlandó többet fizetni egy filmért?

Nagy Tibor

Nagy Tibor jelenleg az ELTE-n tanul Filmtudomány mesterszakon. Kedvenc műfajai a klasszikus hollywoodi gengszter- és westernfilm. Különös figyelmet fordít az izraeli filmekre és a vallási témákra.

Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
Mutasd az összes megjegyzést!

Podcast

Hirdetés

Hirdetés