Hírek

Az amerikai Z generáció nem mozimániás: mindössze ötödik helyen áll a film a kedvenc szórakozásaik között

Miközben minden más generáció számára a tévé- és mozinézés a kedvenc szórakozás, a mostani középiskolás és egyetemista korosztály számára négy tevékenység is megelőzi ezt.

Az amerikai Z generáció alaposan lepontozta a mozit (és tágabban a filmet), mint szórakozási preferenciát – számol be a Variety. A Deloitte nemzetközi vállalat felmérésén a 14-24 éves korosztály így állította sorrendbe, melyek a kedvenc szórakozási formái a mindennapokban: 1. videójáték, 2. zene, 3. internet-böngészés, 4. közösségi média, 5. tévé és mozi.

Hogy pontosabbak legyünk, a megkérdezettek 26%-a állította, hogy a videójáték a kedvenc szórakozása, és aztán a fentiek sorrendjében: 14% (zene), 12% (internet általában), 11% (Facebook és társai) és 10% (témánk, a tévé és mozi).

A kontraszt kedvéért:

minden más korosztály a a tévé- és mozinézést tartja a kedvencének,

beleértve a millenniumi generációt (18%), az X generációt (29%) és a mostanra jellemzően nagyszülő-korú amerikai boomereket (39%).

A szórakozási formák eltolódása természetesen már régóta kutatott, jól dokumentált esemény. Már a millenniumi generációnál is megfigyelték, hogy a várakozásokkal ellentétben ahogy felnőttek, korántsem vették át a szüleik szórakozási viselkedését, a COVID járvány pedig még inkább megdobta a videójáték népszerűségét az amúgy is erre hajló legfiatalabbak között. Mindez a nagy médiavállalatok számára egyre vonzóbbá teszi a minél szélesebb körű tartalomszolgáltatást, a tévé és egyáltalán a film rovására.

Egyéb érdekességek a felmérésből:
– Az Egyesült Államokban a fogyasztók 82%-a előfizet legalább egy streaming szolgáltatásra.
– 53%-ot idegesít viszont, hogy nem talál meg minden tartalmat egy helyen, hanem (elvileg) több helyre is elő kellene fizetnie.
– A Gen Z fogyasztók fele a közösségi médiát nevezte meg elsődleges hírforrásaként. (A többi szám, ami ebben a cikkben szerepel, nem igazán aggasztó – véleményem szerint –, de ez az egy viszont tragédia, lásd csak a COVID-dal kapcsolatos univerzális félretájékozottságot – H.G.)
– 77% szerint a kormánynak többet kellene tennie adataik védelmében; a nyilatkozók több mint fele még fizetne is a szociális média cégeinek, csak ne gyűjtsék az adataikat.

Vajon most a Filmtekercset át kellene állítanunk konzolos magazinná? Vagy netalán el kellene kezdenünk a nagyszülők nyelvén írni, ha már ők négyszer nagyobb arányban rajonganak a filmekért? Ha kedves és tisztelt Olvasóink meg tetszenének ezt mondani nekünk, esetleg tetszenének küldeni egy faxot vagy táviratot vagy postai levelet, azt előre is nagyon köszönjük, kezétcsókolom.

Havasmezői Gergely

Havasmezői Gergely

Havasmezői Gergely a Filmtekercs egyik alapítója. Történészként és újságíróként végzett, kommunikációs doktoriján dolgozik. Specializációja a film- és mozitechnika, a sci-fi és a társadalmi problémákkal foglalkozó filmek.

Podcast

Hirdetés

Hirdetés