Hírek

Az Apple nem engedi, hogy a rosszfiúk iPhone-t használjanak a filmekben

Mostantól így jöhetsz rá bármelyik filmben, ki lesz a végén a gonosz: ő az, aki soha nem használ iPhone-t.

Vigyázat, a cikk spoliereket tartalmaz a Tőrbe ejtve című filmről.

Rian Johnson, a Tőrbe ejtve rendezője érdekes részletet osztott meg nemrég egy videóinterjúban: az Apple tiltja, hogy a negatív szereplők iPhone-nal a kezükben legyenek láthatók a vásznon – írja az IndieWire.

A tiltás nyilvánvalóan csak akkor érvényes, ha az Apple-nek amúgy finanszírozási szerződése van a filmmel (pl. mert „product placement” díjat fizetnek a stúdiónak), máskülönben az alkotók szabadsága csorbítatlan marad – de a finanszírozás bőven elegendő hajtóerő sok filmnél ahhoz, hogy az Apple megkapja, amit akar.

Tehát – mondja Johnson –

mostantól így jöhetsz rá már egy krimi elején is, hogy ki a tettes: ő lesz az egyetlen, aki sose használ iPhone-t.

Ez jól visszaüt rám a következő rejtélyben, amit írok, és minden filmkészítő, aki titkos rosszfiúkkal dolgozik, most biztosan meg akar ölni, de olyan érdekes a dolog, hogy akkor is elmondom” – tette hozzá.

A rendező aztán kielemezte a Tőrbe ejtve egyik kulcsjelenetét (amikor a leendő valódi tettes megérkezik és az összes családtag először látható együtt), és valóban: számos karakter kezében ott van valamilyen Apple termék, és az érkező Ransom az egyetlen, akinél nincs.

A cikk alatt egy kommentben meg is jegyzik: az Apple azt sem engedi, hogy a készülékei repedt képernyővel legyenek láthatók.

Havasmezői Gergely

Havasmezői Gergely

Havasmezői Gergely a Filmtekercs egyik alapítója. Történészként és újságíróként végzett, kommunikációs doktoriján dolgozik. Specializációja a film- és mozitechnika, a sci-fi és a társadalmi problémákkal foglalkozó filmek.

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya