Hírek

Az RTL csoport magyar nyelvű csatornái vitték a nyarat

Éjjel-Nappal Budapest

ejjel-nappal-bpAz RTL Klub nyári (június-augusztusi) főműsoridős közönségaránya 1,6 százalékponttal emelkedett a tavalyihoz képest. Az alább olvasható értékelésből pedig megtudhatjuk, hogy mely műsorok voltak a legkedveltebbek a közönség köreiben, legalábbis, ami a nyár végi összesítésből kiderühet.


A nyár slágere: Éjjel-Nappal Budapest

Az RTL Klub nyári nézettségi mutatóinak pozitív alakulása mögött elsősorban az Éjjel-Nappal Budapest sikere állt, 28,6%-os átlagos közönségarányával a 18-49 éves korosztály körében, ami még úgy is jóval fölötte volt a nézettségi versenyben minden versenytársánál, hogy rövidebb volt és a korábban megszokottnál később került adásba.

Más műsorok is taroltak

Az 1 perc és nyersz! mindig, a Fókusz pedig két estét kivéve minden alkalommal megelőzte a vele párhuzamosan sugározott más csatornák műsorait a 18-49 éves korosztály körében. Az ügyességi vetélkedő átlag 22,1 %-os nézettséget, míg a közéleti magazin 23,4 %-ot hozott nyáron a 18-49-es korcsoportban.

A Híradó nézettsége itt átlag 23,3 %-os volt (18-49 éves korosztály), s bár a konkurens hírműsor július 29-től korábban kezdődött, ez az RTL Klub Híradójára kevés hatással volt.

A nyár egyik kiemelkedő eseménye az augusztus 20-án sugárzott István, a király jubileumi előadása volt. A rockoperát összesen 730.866-an látták. A 18-49-es korosztályban 24,9 %-ot ért el, vagyis minden más csatornán sugárzott műsornál többen nézték abban a műsorsávban. Augusztus 20-án csak a tűzijátékra voltak ennél valamivel többen kíváncsiak.

Augusztus 21-én visszatért a nyári szünetről a Barátok közt, amely azon a héten a 18-49 évesek körében rögtön a legnépszerűbb műsornak bizonyult.

Az augusztus végén új évaddal induló sorozatok közül a Dr. Csont magasan megelőzte az összes többi csatorna műsorát a hétfő esti sávban, a 18-49-es korosztályban 20,4 %-ot produkált. A mentalista ugyanígy egyértelműen maga mögé utasította más csatornák kedd esti programját, 23,8 %-os nézettséget ért el a 18-49 évesek körében.

Az RTL testvérei is arattak

A magyar nyelvű kábelcsatornák közül az 1. és 2. legnézettebb csatorna a Film+ és a Cool. A nyári eredményeket vizsgálva a Film+ a 18-49 éves korosztály körében 5,6%-ot(egész nap), a Cool 5,5%-os (egész nap) nézettségi eredményt hozott.

A Cool esetében ez az eredmény tartós stabilitást, a Film+ esetében – ami tavaly 4,5%-os nyári nézettségi eredményt hozott ennek a korosztálynak a körében – komoly emelkedést jelent. A tavaly októberben indult, és azóta számos nézettségi sikert elérő RTLII nyáron 1,4%-os nézettséget produkált a 18-49 éves korosztály körében, ami annál is inkább jó eredmény, mert a gyártott műsorok nyári szüneten voltak.

Avatar

Sajtoklub.tv

Add Comment

Click here to post a comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Podcast

Hirdetés

Hirdetés