Hírek

Az új mobilos streamingszolgáltató bukása miatt magyarázkodott Jeffrey Katzenberg egykori stúdiómogul

Fotó: JD Lasica

A Quibi enyhén szólva visszafogottan indult el néhány hete, amiről az alapító szerint a koronavírus tehet.

Zajlik a nagy streamingháború (ahogy arról már vlogon is beszámoltunk), és a piac egyik legújabb és leginnovatívabb résztvevője, a Quibi majdnem pont egy hónapja indult harcba. Mint az talán ismert, ez a csatorna kizárólag mobilról (régi nevén rádiótelefonról) nézhető, és jellemzően rövid műsorokat kínál az előfizetőknek. Karantén alatt ez azonban valahogy mégsem cseng olyan jól. Az első számok legalábbis erről árulkodnak, a Quibi ugyanis közel sem lett annyira népszerű, mint azt az alapítók remélték.

„Mindenről a koronavírus tehet”

nyilatkozta hétfőn az új csatorna kitalálója, Jeffrey Katzenberg a The New York Timesnak. A Dreamworks korábbi feje, Hollywood egyik meghatározó mogulja szerint utólag ők is mindent másképp csinálnának, de március 1-én, amikor dönteniük kellett, úgy ítélték meg, a terep kedvező lesz a Quibi elindításához. „Abban reménykedtem, hogy még a lakáskaranténnak is lesznek olyan rövid intermezzói, amiket majd a Quibi tölt ki” – tette hozzá.

Az első havi adatok alapján nem így történt. A Quibit induláskor csak 1,7 millióan töltötték le az első héten, utána pedig olyan kevesen, hogy az app kiesett a top 50 legnépszerűbb alkalmazás listájából. Bár nagyságrendekkel többet nézünk streamingcsatornákat, és szinte valamennyi platform az előfizetők növekedéséről számol be, mégis a felhasználói szokások alapján pont nem 10-12 perces epizódokra vágynak az emberek, most van idejük megnézni a tízrészes évadokat is (darálva).

A Quibi alapítói természetesen nem adták fel, és rögtön tabut döntve lehetővé tették, hogy a műsort nagyképernyőn (okostévén) is le lehessen játszani. Katzenberg még reménykedik, hogy változnak a trendek, a legtöbb reakciója azonban inkább magyarázkodásnak hat. A teljes interjú itt érhető el.

Kiemelt kép forrása: JD Lasica

Avatar

Tóth Nándor Tamás

Tóth Nándor Tamás külpolitikai és kulturális újságíró volt. A kettő metszetéből alakult ki filmes specializációja: a politikai témájú és a társadalmi változásokat feldolgozó filmek, valamint a Mediterrán-térség, Németország és Latin-Amerika filmművészete. A Filmtekercs Egyesület pénzügyi vezetője. tothnandor@filmtekercs.hu

Filmtekercs Filmklub s03

Filmtekercs Filmklub

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya