A Quibi enyhén szólva visszafogottan indult el néhány hete, amiről az alapító szerint a koronavírus tehet.
Zajlik a nagy streamingháború (ahogy arról már vlogon is beszámoltunk), és a piac egyik legújabb és leginnovatívabb résztvevője, a Quibi majdnem pont egy hónapja indult harcba. Mint az talán ismert, ez a csatorna kizárólag mobilról (régi nevén rádiótelefonról) nézhető, és jellemzően rövid műsorokat kínál az előfizetőknek. Karantén alatt ez azonban valahogy mégsem cseng olyan jól. Az első számok legalábbis erről árulkodnak, a Quibi ugyanis közel sem lett annyira népszerű, mint azt az alapítók remélték.
„Mindenről a koronavírus tehet”
– nyilatkozta hétfőn az új csatorna kitalálója, Jeffrey Katzenberg a The New York Timesnak. A Dreamworks korábbi feje, Hollywood egyik meghatározó mogulja szerint utólag ők is mindent másképp csinálnának, de március 1-én, amikor dönteniük kellett, úgy ítélték meg, a terep kedvező lesz a Quibi elindításához. „Abban reménykedtem, hogy még a lakáskaranténnak is lesznek olyan rövid intermezzói, amiket majd a Quibi tölt ki” – tette hozzá.
Az első havi adatok alapján nem így történt. A Quibit induláskor csak 1,7 millióan töltötték le az első héten, utána pedig olyan kevesen, hogy az app kiesett a top 50 legnépszerűbb alkalmazás listájából. Bár nagyságrendekkel többet nézünk streamingcsatornákat, és szinte valamennyi platform az előfizetők növekedéséről számol be, mégis a felhasználói szokások alapján pont nem 10-12 perces epizódokra vágynak az emberek, most van idejük megnézni a tízrészes évadokat is (darálva).
A Quibi alapítói természetesen nem adták fel, és rögtön tabut döntve lehetővé tették, hogy a műsort nagyképernyőn (okostévén) is le lehessen játszani. Katzenberg még reménykedik, hogy változnak a trendek, a legtöbb reakciója azonban inkább magyarázkodásnak hat. A teljes interjú itt érhető el.
Kiemelt kép forrása: JD Lasica