Hírek

Az USA-ban igen, nálunk nem gyűrte le Godzilla Aladdint

Hiába ért a csúcsra az USA-ban, a Godzilla II. – A szörnyek királya korántsem teljesített jól a pénztáraknál. Nem úgy az Aladdin, amely itthon még az első helyet is megtartotta. A top 10-ben egyébként se kint, se a hazai mozikban nincsenek nagy meglepetések.

Godzilla talán mégsem akkora király, mint amekkorának kikiáltották. A szörnyek közül biztos kiemelkedik, de a nézőket, ha nem is hidegen hagyta, de korántsem mozgatta meg úgy, mint korábban. Mindössze a harmadik óriásgyíkos film volt ez az amerikai fronton: korábban Roland Emmerich próbált meg egy nyugati adaptációt, majd Gareth Edwards gondolta újra 2014-ben a franchise-ot. Edwards munkáját folytatva egy szintén alulról jövő rendező, Michael Dougherty lépett a helyébe. Az előzetesek bombasztikus látványorgiát ígértek, és ezt be is tartották, de a kritikák elég keményen elbántak a filmmel. Emellett

a szörnyek királyának csupán 49 millió dollárt sikerült szednie a hétvégén, ami a várt eredményeket alulmúlja.

A marketingkampánynak valószínűleg sikerült megszólítani a szörnyes mulatságok rajongóit, de az ilyen sűrű blockbusterszezonban, amikor még a Bosszúállók: Végjáték, a John Wick 3. és még az Aladdin is fut, nehéz kiemelkedni. Itthon sincs ez másképp, mert Godzilla csak 21 186 nézőt vonzott be. Összehasonlításképp az előző film számai: Amerikában 93 millió, itthon 59 062 néző.

Attól nem kell tartani, hogy a film bukás lenne, mert valószínűleg a kelet (főleg Japán, ahonnan a szörny származik) biztosan behozza a lemaradást. A próbálkozás a nyugati közönségnél jövőre folytatódik: Godzilla ugyanis King Konggal mérkőzik meg egy crossover film keretei közt.

Magyarországon 46 667 nézővel továbbra is hasít az újraálmodott Aladdin. Guy Ritchie Disney-meséje 42,3 milliót hozott külföldön, világszerte pedig 449 milliónál tart. A ’90-es évek animációs klasszikusainak feldolgozása tehát továbbra is bombajó biznisz, és erre majd igazán Az oroszlánkirály lesz a legmegfelelőbb példa a közelgő kasszarobbantásával (és az eredetiség teljes hiányával).

Jól indított még az Elton John életéről szóló életrajzi musical, a Rocketman a maga 25 milliójával. A Bohém rapszódia bevételi magasságait nyilván nem fogja elérni, de a kritikai sikerek már megvannak – most már csak a pozitív visszhangokra van szükség, hogy életben tartsa a filmet a pénztáraknál. A Mami pedig egy újabb bizonyíték volt arra, hogy a Blumhouse Productions rettentő olcsó pénzből – ötmillió dollárból – még egy 18 milliót hozó első hétvége okán is tapsolhat.

Ami még a Bosszúállók: Végjáték világrekordját illeti:

jelenleg továbbra is a második helyen van az Avatar mögött. Nagyjából 74 millióra van még szüksége a filmnek, hogy ledöntse a trónjáról James Cameron filmjét a maga 2,788 milliárdos bevételével. Erre hétről hétre kevesebb az esély, tekintve hogy az újabb és újabb filmek kiszorítják a szuperhősöket a mozitermekből.

Szécsényi Dániel

Szécsényi Dániel 2017-ben csatlakozott a Filmtekercs szerkesztőségéhez, 2018 és 2022 között szerkesztőként segítette a lap mindennapi működését. Bár celluloid-mindenevő, kedvencei a morális kérdéseket feszegető filmek, a kamaradarabok, az igényes blockbusterek, emellett szenvedélyes katasztrófaturista is, így nincs olyan egy-kétpontos film, amely ne keltené fel az érdeklődését.

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com