Hírek

BAFTA 2022: tarolt a Dűne; Sipos Zsuzsanna a nyertesek között

Sipos Zsuzsanna

Ahogyan arra számítani is lehetett a 11 jelölése után, a Dűne vitte el a legtöbb díjat az idei BAFTA-n. A díjazottak között a sci-fi produkciós tervezésének stábja is szerepel, köztük Sipos Zsuzsanna.

Vasárnap este sor került a Brit Film- és Televíziós Művészeti Akadémia (BAFTA) díjkiosztójára, amelyet előszeretettel tekintenek az Oscar-gála előrejelzőjének is. „Mennyiséget” tekintve Denis Villenueve Dűnéje tekinthető a legnagyobb győztesnek – tizenegy jelölésből ötöt váltott díjra -, de a legjobb filmalkotásért járó elismerést Jane Campion westernje, A kutya karmai közt vitte el. A legjobb rendezőnek járó díjat szintén Campion vehette át. A film főszereplője, Benedict Cumberbatch is a jelöltek között volt a legjobb férfi főszereplő kategóriában, ám ezt a díjat végül Will Smith nyerte el a King Richardban nyújtott alakításáért. A legjobb női főszereplőnek járó elismerést Joanna Scanlan (After Love) vehette át.

Véleményed van a cikkről vagy a filmről? Írd meg nekünk kommentben!

Az idei BAFTA magyar vonatkozás miatt is fontos számunkra:

a Dűne öt díjából az egyik a legjobb produkciós tervezésért járt. Ezzel a zsűrik Sipos Zsuzsanna díszletberendező és Patrice Vermette kanadai látványtervező közös munkáját tüntette ki. A Dűnének ítélték emellett a legjobb hang (Mac Ruth, Mark Mangini, Doug Hemphill, Theo Green, Ron Bartlett), a legjobb különleges látványeffektusok (Brian Connor, Paul Lambert, Tristan Myles, Gerd Nefzer), a legjobb eredeti filmzene (Hans Zimmer) és a legjobb fényképezés (Greig Fraser) BAFTA-díját is – adta hírül az MTI.

A legjobb brit film a Belfast, Kenneth Branagh önéletrajzi ihletésű, fekete-fehérben forgatott drámája lett.

A londoni Royal Albert Hallban tartott vasárnapi londoni gálán a művészek közül sokan viseltek szalagot az ukrán nemzeti zászló színeiben, és több résztvevő szóban is tiltakozott Oroszország ukrajnai inváziója ellen.

Németh Míra

Németh Míra 2019-ben csatlakozott a Filmtekercs csapatához. Miután látta az Amélie csodálatos élete című filmet, 12 évesen döntött úgy, hogy filmekkel akar foglalkozni. Azóta „mindenevő”: szerzői filmeket, blockbustereket, dokumentumfilmeket egyaránt szívesen fogyaszt, különösen kedveli a sajátos rendezői szemléletet, az abszurd humort és a társadalomkritikát a filmekben.

Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
Mutasd az összes megjegyzést!

Podcast

Hirdetés

Hirdetés