Az Öt éjjel Freddy Pizzázójában az év legjobb nyitóhétvégéjét produkálta a horrorfilmek között az Egyesült Államokban és világszerte is – pedig sok országban még be sem mutatták a filmet.
A Universal és a Blumhouse közös videojáték-adaptációja az USA-ban 78 millió dolláros bevételt hozott, míg világszerte 130 millió dollárt gyűjtött be. Mivel a költségvetése csupán 20 millió dollár volt, és a film egyszerre került a mozikba és streamingre (a Peacock kínálatába), ezek a számok az Öt éjjel Freddy Pizzázójában mozis pályafutása végén is figyelemre méltóak lettek volna, hát még az első hétvégén – írja a Variety elemzése.
A film három nap alatt megelőzte a 2022-es A Halloween véget ér teljes globális bevételét (104 millió dollár), és hamarosan beéri a 2021-es Gyilkos Halloweent (133 millió dollár) is – korábban ez számított a Universal és a Peacock legnagyobb sikerének. Ezek azonban az Öt éjjel Freddy Pizzázójában-nal ellentétben egy bejáratott filmes franchise folytatásai voltak.
A horrorfilm egy családi szórakoztatóközpont éjszakai biztonsági őrét követi. A főszereplő Josh Hutcherson, aki azzal szembesül, hogy a hely kabalafigurái gyilkosságra is hajlamosak. A filmváltozat már 2015 óta készült, végül a Blumhouse vette szárnyai alá. A nagy sikerhez bizonyára az amerikai PG-13-as besorolás és a halloweeni megjelenési dátum is hozzájárult. Így a film már Az apáca II (85 millió dollár), a M3GAN (95 millió dollár) és a Sikoly VI (108 millió dollár) társaságába katapultálta magát, mint az év legtöbb bevételt hozó horrorfilmje.
A film Magyarországon a héten debütál, már keddtől tartanak belőle premier előtti vetítéseket.
Bár a kritika lehúzta (a Rotten Tomatoes-on mindössze 25%-on áll), a közönségtől kiemelkedő, A- CinemaScore-t kapott. A kasszasiker mellett ez a legnézettebb és a legtöbb előfizetést vonzó mozifilm a Peacockon az október 26-os premier óta. A Peacocknak azonban jóval kevesebb előfizetője van, mint az olyan riválisoknak, mint a Disney+ és a Netflix, és a streamingszolgáltató nem szolgáltatott mérőszámokat az eredmények alátámasztására. Bár vannak, akik a hibrid premier ellen érvelnek, az Öt éjjel Freddy Pizzázója esetében úgy tűnik, a streaminges elérhetőség nem vette el a rajongók kedvét a jegyvásárlástól.
Eközben az amerikai kasszáknál a második helyen Taylor Swift koncertfilmje, a The Eras Tour áll (miután az első két hetében vezette a listát), így a hazai mozikban 150, nemzetközileg közel 200 millió dolláros bevételnél tart. A harmadik helyre pedig a Megfojtott virágok került a múlt heti második helyről visszacsúszva: Scorsese eposza 50 millió dolláros belföldi bevételnél tart, ami messze van még a 200 millió dolláros gyártási költségeitől.