Hírek

Cannes 2017: Robert Pattinson betörőként tért vissza

Robert Pattinson, az Alkonyat-sorozat sztárja betörőként tért vissza csütörtökön a 70. cannes-i fesztiválra egy Európában szinte ismeretlen amerikai rendező testvérpár, Joshua és Ben Safdie versenyfilmjében.

A Good Time című krimi egy rosszul sikerült betörést követő őrült éjszaka történetét meséli el New Yorkban. A film főhőse Connie (Robert Pattinson), aki értelmi fogyatékos testvérével, Nickkel (Ben Safdie) fényes nappal kirabol egy bankot. A sikeres akciót követően a rendőrség azonban megtalálja és letartóztatja Nicket, akit a testvére megpróbál mindenáron kiszabadítani.

Az első kritikák szerint az őrült történet Martin Scorsese Lidérces órák című vígjátékára emlékeztet, amely az 1980-as évek New Yorkjában a Good Time-hoz hasonló találkozásokat mesél el.

Connie egy „amorális figura, és hirtelen valakinek gondját kell viselnie” – mondta a bemutató előtti sajtótájékoztatón Robert Pattinson, aki a kritikusok szerint élete eddig legjobb alakítását nyújtja a neurotikus betörő megformálásával.

A csütörtöki másik versenyfilm az ukrán Szergej Loznyica A szelíd teremtés című alkotása, amely Dosztojevszkij 1876-os azonos című kisregényének adaptációja, Oroszországról fest sötét képet.

A kafkai hangulatú film főhőse egy asszony, akinek férje gyilkosság miatt Szibériában raboskodik, és miután a börtönbe elküldött csomagot visszahozza a posta, az asszony elindul, hogy maga vigye el azt a börtönbe. Két napig tartó vonatozás után megérkezik egy hatalmas szibériai börtönhöz, ahova nem sikerül bejutnia, a városban viszont prostituáltakba, maffiózókba és kegyetlen rendőrökbe ütközik anélkül, hogy kiderülne, férje tényleg a börtönben van-e még vagy pedig áthelyezték máshová.

A film groteszk kocsmai vagy vonatbeli jelenetei után a film utolsó harmada Fellini műveinek hangulatát idézi meg. A keresztutat járó nő pedig az önkényes hatalom kiszolgáltatott áldozatává válik.

Az ukrán rendező, aki a Ködben című játékfilmjéért 2012-ben a nemzetközi filmkritikusok FIPRESCI-díját elnyerte és idén harmadik alkalommal kapott meghívást a versenyprogramba, cannes-i sajtótájékoztatóján cáfolta, hogy a meseszerűen feldolgozott történet a mai Oroszországról szólna.

„Tény, hogy a film Oroszországban játszódik, de egy örök Oroszországban, a szovjet Oroszországban, a cári Oroszországban” – hangsúlyozta a rendező. “Nagyon együttérzek azokkal, akiknek ilyen tragikus a sorsa. Utálom az önkényt (…) Nagyon sok országban aktuális a téma, nemcsak Oroszországban” – tette hozzá.

Tizenöt év után David Lynch is visszatért Cannes-ba. A Veszett világ című filmjéért 1990-ben az Arany Pálmát elnyert rendező a Twin Peaks televíziós sorozatának újabb részét mutatja be csütörtök este a fesztiválon, versenyen kívül.

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

Kilépve a karanténból, de még annak hatása alatt elkészítettük a VLOGtekercs Romantika és nevetés listáját! 12 olyan vígjátékot és-vagy romantikus filmet listáztunk nektek, amit azoknak is látniuk kell, akiket egyébként hidegen hagy valamelyik műfaj. Az egy tucat film között van tinikomédia, animációs film, kicsit alpári, vagy éppen visszafogottabb, de egészen abszurd mozi is, hogy az egész család kedvére válogathasson. Igyekeztünk az elmúlt húsz év filmterméséből válogatni, de volt néhány klasszikus darab, amit annyira a szeretünk, hogy muszáj volt feltennünk a listára. Ráadásul arra is figyeltünk, hogy mindegyik filmet megtaláljátok valamelyik hazai streaming-szolgáltatón!

Inkább elolvasnád?

 

  • Műsorvezetők: Németh Míra, Énekes Gábor
  • Vágó: Nagy Tibor
  • Főcím: Gyenes Dániel
  • Projektvezető: Nagy Tibor
  • Producer: Molnár Kata Orsolya