Hírek

Az oroszok cenzúrázták, Kínában talán be sem mutatják a Rocketmant

A Sir Elton John felemelkedéséről szóló film alkotói vállalták, hogy kendőzetlenül beszélnek érzékeny témákról – szex, drog és rock and roll –, így filmjük korhatáros besorolást kapott. 

Mindez azzal jár együtt, hogy konzervatívabb országokban fenntartásokkal fogadják a produkciót. Oroszországban kivágták a meleg szexszel kapcsolatos jeleneteket (körülbelül öt percet, ami az ottani jogrendszer szerint a „homoszexuális propagandát” tiltó törvény hatálya alá esik).

Kínában pedig annyira problematikusnak találják a filmet, hogy valószínűleg be sem mutatják.

A hasonlóan érzékeny témákat ábrázoló Bohém rapszódiát bemutatták, de erősen megvágva. A filmet gyártó Paramount stúdió visszafogott hangvételű kommentárban reagált az orosz „szerkesztési eljárásra”, mondván, tiszteletben tartják minden ország törvénykezését és egyéb elvárásait.

A Filmtekercs cannes-i tudósítója, Rakita Vivien szerint „Elton John homoszexualitásáról abszolút természetességgel beszél a Rocketman.

Nincs identitásválság, álszemérmesen elforduló kamera, egyszerűen csak a férfi személyiségének egy része.”

A Rocketman eddig nagy sikereknek örvend, a produkció 26 millió dolláros első hétvégi bevétele a 40 millió dolláros költségvetés mellett jónak számít.

Keller Mirella

Keller Mirella

Keller Mirella az ELTE Filmelmélet és filmtörténet, illetve Magyar nyelv és irodalom szakán végzett. Jelenleg a Nyelvtudományi Doktori Iskola hallgatója. 2008 óta publikál filmes cikkeket. A Filmtekercs.hu ötfős szerkesztőcsapatának tagja. kellermirella@filmtekercs.hu

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya