Hírek

César 2019: Családon belüli erőszakról szóló alkotás kapta a legjobb idei francia film díját

Actor Xavier Legrand poses during the opening night of the 2018 COLCOA City of Lights City of Angeles French Film Festival April 23 2018 at the Directors Guild of America Theater in Los Angeles California AFP PHOTO VALERIE MACON

A francia filmes szakma 4200 képviselője 22 kategóriában választotta ki a legjobbakat az előző évben moziba került alkotások közül. A párizsi Salle Pleyel koncertteremben 44. alkalommal rendezték meg a César-díj gáláját.

Idén Xavier Legrand első filmje, a családon belüli erőszakról szóló Láthatás című alkotás kapta meg a legjobb filmnek járó legjelentősebb francia elismerést, a César-díjat. A film 39 éves rendezője érdemelte ki a legjobb forgatókönyvért, a vágója, Yorgos Lamprinos a legjobb vágói munkáért járó szobrot, a főszerepet alakító Léa Drucker pedig a legjobb női alakításért járó Césart vehette át.

A színészként ismertté vált Xavier Legrand Láthatás című filmjében realisztikus eszközökkel mutatja be a családi erőszak következményeit. Miriam – családi erőszakra hivatkozva – a válóper során szeretné kiharcolni, hogy fiuk szülői felügyeletet kizárólag őt illesse. Ám a bírónő mégis a közös felügyelet mellett dönt. A film végig nyitva hagyja a kérdést: valóban agresszív-e az apa, avagy a nő akarja megtéveszteni a bíróságot.

Xavier Legrand egy interjúban elmondta: „nem akar olyan társadalomban élni, ahol a családon belüli erőszak nem téma.” Ezen pedig bármilyen eszközzel változtatna. Az anyát alakító Léa Drucker pedig azt nyilatkozta a díj átvételekor, hogy kifejezetten örül annak, hogy ezt a filmet egy férfi rendezte.

Argejó Éva

Argejó Éva

Argejó Éva szociológiát és filozófiát tanult az ELTE-n, a Magyar Televízió kulturális műsorának (Múzsa) szerkesztője volt, jelenleg az Állambiztonsági Szolgálatok Történeti Levéltárának munkatársa. Specializációja a társadalmi dráma, a sci-fi, a fantasy és a thriller.

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya