Hírek

Christopher Nolan megvédte Damien Chazelle-t zászló ügyben

Damien Chazelle kapott hideget-meleget sokat vitatott rendezői döntéséért Az első ember című Neil Armstrong életrajzi filmjében, de neves kollégájában talált szövetségesre.

A Variety Rendezők rendezőkről sorozatában nyilatkozott Christopher Nolan A sötét lovag, az Eredet és a Dunkirk ünnepelt rendezője amerikai kollégájáról, minden idők legfiatalabb rendezői Oscar-díjasáról, Damien Chazelle-ről. A Kaliforniai álom rendezője tavaly szintén méltatta Nolant háborús eposzáért, a Dunkirkért, amiről úgy nyilatkozott, egy hatalmas középső ujj mindenkinek, aki szerint a kor filmesei már nem mernek annyit kockáztatni. Most Nolan kapva kapott az alkalmon, és visszahízelgett Chazelle-nek, írásában Az első embert méltatja, de ami az érdekesebb, hogy a nagy port kavart zászlós botrányban is kiállt a direktor mellett.

A sokat vitatott jelenetben, habár látszik a Holdon az amerikai zászló, forgatókönyvírói döntés nyomán a zászlóállítás heroikus aktusa végül kimaradt a filmből, ami aztán sok amerikai patriótánál kiverte a biztosítékot. „Akik kritizálják Chazelle-t a Holdra szállást követő zászlóállítás elhagyása miatt, nem értik a film lényegét” – írja Nolan. „Nem az volt a cél, hogy a patriotizmus ünnepévé tegye a Holdra szállást, sokkal inkább azzal a céllal maradt ki a jelenetből, mert nem arról a kollektív élményről szól a film, hogy milyen volt az emberiség történetének legtávolabbi pontjára eljutni, hanem hogy milyen lehetett annak, akivel mindez megtörtént.

Az első ember

 Az első embernek nincs kifejezetten jó éve: sorra lemarad a fontos díjátadók jelöltlistájáról, ráadásul a pozitív, de alapvetően visszafogott kritikai fogadtatás mellett nagyot hasalt a mozipénztáraknál is. Nolan szerint a filmet az idő fogja igazán értékelni.

Avatar

Papp Atilla

Papp Atilla a Budapesti Corvinus Egyetem kommunikáció és médiatudomány szakán végzett, 2018 óta tagja a Filmtekercsnek. Akut celluloidfüggő, a százmilliós blockbustertől a filléres kísérleti filmig minden érdekli.

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya