Christopher Nolan rendező elégedetlen azzal, ahogyan a filmjei a tévékészülékeken kinéznek, ezért mozgalmat indított a gyártók meggyőzésére. Hajrá, Nolan!
A tévékkel sok a baj. Legalább egy évtizeddel lemaradtak az okoseszközök forradalmáról; miközben a telefonok a felhasználóbarátságban versenyeznek, addig a tévék sokszor még mindig vezérelhetetlen eszközök, kaotikus menükkel és pocsék felhasználói felülettel. Ami még rosszabb: a gyártók jellemzően teljesen önkényesen adnak hozzájuk olyan beállításokat, amik a felhasználói élményt hivatottak fokozni, de valójában minőségromlással járnak.
Christopher Nolan most a motion smoothing (mozgás-elsimítás) jelensége ellen indított harcot Paul Thomas Andersonnal (Vérző olaj) együtt – írja a The Wrap.
A motion smoothing (néha frame interpolation vagy motion liquidity) olyan beállítás a modern televíziókban, amely extra képkockákat ad hozzá a filmhez. Az újabb tévék jellemzően 60 képkockát jelenítenek meg másodpercenként, azonban a közvetítés – például egy sporteseményé – általában kisebb képkocka-sebességgel történik: a tévé tehát megpróbálja kitalálni, hogy két eredeti képkocka között hogyan is nézne ki a kép és ezt hozzáadja a látványhoz.
Ez a technika sokat képes javítani egy focimeccsen, vagy bármilyen eseményen, amelynél a gyors mozgás tisztasága fontos. Azonban a mozifilmek még mindig 24 képkocka per másodperccel forognak. A tévé tehát a látvány körülbelül felét csak úgy a saját találgatása alapján adja hozzá egy mozifilm mozgóképéhez; az eredmény: szappanopera- vagy videojáték-szerű képi világ, ami durván elüt a film alkotóinak szándékától.
„Akkor miért nem kapcsolja ki az ember a motion smoothing beállítást egy film előtt, és kapcsolja vissza a meccsre?” Mert a beállítást a maga sok nevén jellemzően oly mélyre elássák a tévé eleve kaotikus menürendszerébe, hogy reálisan senkitől sem várható el, hogy kézzel állítgassa minden árva film előtt.
Been at it for years. Sux. https://t.co/MCFLQHCsPh
— Reed Morano, A.S.C. (@reedmorano) 2017. október 5.
Vajon sikerül az iparág néhány legismertebb rendezőjének meggyőznie az elavult szemléletű tévégyártókat? Hajrá, Nolan!